Avatar billede petert Forsker
29. januar 2016 - 19:45 Der er 1 kommentar

Brevflet med liste fra Excel

Jeg søger hjælp til følgende.
Jeg bruger Word og Excel 2010
Jeg skal brevflette med en liste fra et Excel ark.
Problemet er 3 af flette indputtene kommer fra Excel rum der indeholder et beløb
Eks. kr. 493,21 dette skrives i Word som 493,2103
Lige meget om det er formateret i Excel som valuta, tal, standard.
Når jeg ser det i Excel står det rigtigt
Hvordan kan jeg løse dette.?
01. februar 2016 - 09:42 #1
Hej
Du skal formaterer feltet i Word. Feltet vil altid tage Excel's "interne" tal som er uden formatering.

Hvis du højreklikker på feltet kan du vælge <Feltkoder til/fra> og komme til at rette.

Du skal formodentlig bruge formatet { FELTNAVN \# #.##0,00 } giver resultatet "4.455,70."

Tjek denne her ud: https://support.office.com/en-us/article/Insert-and-format-field-codes-in-Word-2010-7e9ea3b4-83ec-4203-9e66-4efc027f2cf3

Der findes også en anden side som er rigtig god til feltkoder:
http://www.gmayor.com/formatting_word_fields.htm

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT