Avatar billede oppes Seniormester
30. januar 2016 - 17:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

optag tv på extern hdd

Jeg har win 10 0g win 7 en smart tv og bredbånd forfindelse på 50mb  fra TDC.
Jeg vil optage tv programmer på ektern harddisk ( My passport ultra 1TB ) . Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede oppes Seniormester
30. januar 2016 - 17:58 #1
Ska lige tilføje at TV er LG smart 2 år gammel 55 tommer.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 18:23 #2
Hvis der er optagerfunktion i selve tv vil jeg mene din harddisk skal være formateret i fat 32.
Jeg har selv en fladskærm hvor jeg bruger en 64 gb usb pind som lager, og den er formateret i fat 32.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 18:27 #3
Jeg bruger selv Boxer som udbyder. Jeg kan dog ikke optage på alle kanaler. Tv2 optagelserne forsvinder automatisk efter kort tid. Vil tro det er fordi det er et betalingsprogram.
Her må jeg så ty til at optage det analogt over en harddisk optager over scart stikket i stedet.
Avatar billede tryltryl Juniormester
30. januar 2016 - 18:52 #4
Tv2 optagelserne forsvinder automatisk efter kort tid. Vil tro det er fordi det er et betalingsprogram.

Du har jo betalt for kanalen. Det er alt for meget idioti omkring DRM. Jeg ville blive gal i skralden :)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 19:03 #5
#4 Ja sådan er det desværre :-(
Mærkeligt er det dog at min nabo kan optage over TDC.
Her er der ikke problemer med at gemme optagelsen??. Men der ligger så åbenbart en anden aftale. Og jeg vil også tro at programmerne ligger krypteret på en måde så digital kopiering over en pc ikke er muligt
Avatar billede summer Mester
30. januar 2016 - 19:35 #6
Det ikke det med optagelsen eller med at gemme samme, der er problemet.På grund af den digitale ophavsret er en optagelse bundet til den enhed der har optagelsen lagret. Denne kan kun afspilles på denne og ikke andre steder. Lige som man heller ikke kan redigere i dem, som man kunne med analog TV.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 19:46 #7
#6 Det er korrekt det har noget med ophavsret at gøre, for når jeg optager fra TV2 på min usb pind, som jeg jo så efterfølgende også vil afspille fra, får jeg denne besked når jeg vil afspille:

"På grund af tidsfristen for anvendelse, er det muligt at man ikke kan se hele optagelsen"

Det er den besked man får. Jeg har skrevet med Boxer om problemet, og fra deres side kan de ikke gøre noget.
Så er det en af de kanaler jeg får den besked når jeg opretter en optagelse, må jeg optage den analogt for at se den efterfølgende.
Avatar billede oppes Seniormester
30. januar 2016 - 19:47 #8
summer- jeg tror også at det er kun den tv som man har optaget og  kun den samme tv man kan se optagelserne.
Avatar billede oppes Seniormester
30. januar 2016 - 19:49 #9
220661-men hvordan kan jeg formatere den?
Avatar billede tryltryl Juniormester
30. januar 2016 - 19:50 #10
Jeg får signal fra Yousee og gemmer alt ukrypteret direkte på min computer. Så det kommer an på så mange ting.

CI+ er et must, når man har Boxer. Desværre kan der med CI"plus" bestemmes hvad der må og ikke må optages. Ligeledes kan der sættes udløbsdato på.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 20:07 #11
#9 Det burde du kunne klare med MiniTool vil jeg mene:
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

PS vær lige obs på at der er den rigtige disk du arbejder på :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. januar 2016 - 20:08 #12
#10 Lige præsis.
Som før skrevet er det muligt der er andre betingelser gennem TDC. Kender dem ikke.
Avatar billede summer Mester
30. januar 2016 - 21:35 #13
#9 Hvis det er Tv du vil optage på, får du denne besked at din HDD skal formateres. Denne formatering skal foregå med TV'ets system. Vil du senere f.eks. afspille denne optagelse på din PC, får du besked om at denne enhed skal formateres først og så er optagelsen jo væk. Andre optagemuligheder kender jeg ikke:
Avatar billede tryltryl Juniormester
30. januar 2016 - 22:11 #14
#12

Husk nu at TDC-navnet udgår. Fremover hedder det kun Yousee :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2016 - 10:47 #15
#13 Var ikke den løsning jeg brugte, men det kan man måske også.

Jeg læste blot at formatet skulle være fat32 og ikke ntfs.
Har ikke set om der er værktøjer i mit tv til formatering af usb pind. Men vil da lige tjekke det ved lejlighed.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2016 - 10:48 #16
#14 Ok tak :-)
Avatar billede oppes Seniormester
01. februar 2016 - 18:00 #17
kunde ikke få det at fungere så prøvede jeg det på komputer men det så alt for indviklet ud og nu ved jeg ikke om det kan fungere på TV (hvis jeg kunde finde uaf at bruge det).
Altså hvis man formaterer det kan man så bruge den på TV igen.
Avatar billede oppes Seniormester
03. februar 2016 - 23:27 #18
Har opgivet. Nu har jeh extern hdd på komputeren men ved ikke rigtigtigt hvordan jeg kan klone en partition?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2016 - 15:52 #19
Du kan klone med Aomei Backupper:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Du kan bruge den frie version.
Avatar billede oppes Seniormester
08. februar 2016 - 18:15 #20
Tak
har returneret hd til elgigant og nu har købt en anden extern hd til komputeren så det er sådan.
SVAR
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2016 - 19:27 #21
et svar