Avatar billede Steen Seniormester
31. januar 2016 - 23:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Regulator Speed Controller Dimmer

Hvordan virker denne dims ?

http://www.ebay.com/itm/161841764724?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jeg har sat 220 volt på indgangen, og et voltmeter på udgangen, og jeg ville så forvente at når jeg drejede på knappen kunne jeg få spændingen/volt til at blive mindre, men er der noget jeg har misforstået ?  For der sker ikke spor når jeg drejer på knappen !

Så har jeg forsøgt med at sætte en pærer til for at der blev noget forbrug, men stadig ikke nogen virkning på knappen.

Skal bruges til at drosle "LED Driver" ned i spænding. LED driveren afgiver 50 volt / 600mA og jeg skal max bruge 32 volt / 600mA.

Hvorfor kan der ikke indsættes billeder
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 00:29 #1
Jeg har lige været igennem det cirkus der med en lysdæmper og der er nogen ting du lige skal være opmærksom på.

Først skal du finde ud af om LED driveren er dæmpbar ellers virker det ikke.

Så skal du finde ud af om der skal anvendes en bagkants- eller forkants-dæmper. Til elektroniske transformatorer er det typisk en bagkant (CR) du skal anvende.

Og endelig skal du sørge for at dæmperen rent faktisk virker med den belastning du har på. Det hedder mærkeområdet.
Mange dæmpere virker f.eks. kun med belastninger over 20W og den dæmper du linker til ser ud til at være på 4000W, hvilket tyder på at den nok slet ikke kan arbejde nede i det lave område.
Avatar billede Steen Seniormester
25. februar 2016 - 22:35 #2
Lukker dette spørgsmål