Avatar billede m_chr Nybegynder
01. februar 2016 - 20:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

NAS Synology ds212j vs ds215j

hej eksperten

jeg har en NAS Synology ds212J
som jeg synes er lidt langsom / starte langsom op og det tager en evighed at lave de preview som den lave af mine billeder..

så er det jeg vil høre om jeg ville mærke stor forskel på hastigheden ved at skifte den ud med en ds 215J med samme harddiske..

da den ligger i mit prislege..

På Forhånd tak
M_chr
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 00:38 #1
Når du skriver previews, så skal du lige specificere hvor du ser disse.
Er det på en hjemmeside på NAS-drevet eller er det i Windows stifinder eller et helt tredje sted?

Hvis det er på en hjemmeside på NAS-drevet, så kan en hurtigere CPU i NAS-drevet hjælpe. Om DS215J, så er så meget hurtigere kan jeg ikke rigtigt sige noget om.

Hvis det er i Windows stifinder du ser dine previews, så er det Windows, der laver disse ved at hente hver enkelt fil og lave et preview af denne og der er det mest af alt netværket og din computers CPU, der arbejder.
Hvis dette skal gå hurtigere, så sørg for at køre kablet netværk mellem din computer og dit NAS-drev og sørg for at køre med den højeste hastighed, som den langsomste enhed tillader.
Overvej evt. at opgradere switche, routere og netkort, samt NAS-drev, hvis de ikke kører GB/s.
Avatar billede m_chr Nybegynder
02. februar 2016 - 15:33 #2
Det er de Preview som Photostation laver før man kan se billederne på en anden enhed som iPad osv.
Det er noget nas'en laver .. Ved ikke hvad de hedder rigtigt
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 19:44 #3
Thumbnails er vist det normale ord for de små ikonagtige billeder.

Den feature du beskriver er ganske rigtigt NAS'en der står for.
Men måske det også kunne betale sig at dele billederne op i mindre portioner og lægge dem i undermapper.
Dette gør ikke at thumbnails bliver hurtigere at lave, men i stedet at du kan åbne den mappe, der indeholder det/de billeder du ønsker at se og så skal der kun laves thumbnails af de billeder.
Avatar billede m_chr Nybegynder
02. februar 2016 - 20:39 #4
Ok tak for hjælpen
Smider du ikke et svar
Avatar billede Wally73 Mester
03. februar 2016 - 01:28 #5
Er ikke interesseret i pointene.
Behold dem bare selv. :)
Avatar billede m_chr Nybegynder
07. februar 2016 - 19:53 #6
Ok igen tak for hjælpen

Lukker