Avatar billede bongo Novice
01. februar 2016 - 23:38 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Diverse windows 10 problemer

Hej Eksperter

Jeg har følgende problemer med win10 (computeren blev købt med 10, der er ikke opgraderet fra tidligere versioner).

(1). Når jeg går i lager>C>midlertidige filer>slet tidligere verisoner af windows, som optager 8GB, virker det ikke. Jeg trykker, bekræfter og så tænker den nogle minutter. Men der sker ikke yderligere. De 8GB ligger der stadig.

(2). Hver gang computeren lukkes, genstartes, eller der bare kommer pauseskærm, ændres tastaturet til engelsk. Så skal jeg ændre tilbage til dansk. Er andre stødt på det?

Tak!
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 00:13 #1
Hvis den er købt med Windows 10, så ligger der ikke nogen tidligere versioner af Windows på den.
Det kan være de 8Gb er gendannelsesfiler til din nuværende Windows.

Ang. sproget, så skal det nok bare sættes op.
Højreklik på startknappen og vælg kontrolpanel og vælg derefter ikonet Sprog og gennemgå de forskellige indstillinger der.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2016 - 10:16 #2
(2) primært - slet alle andre tastaturer end dansk (med mindre, du fx vil lære russisk eller lignende).
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2016 - 16:56 #3
Hvis filerne ligger på c drevet kan det jo ikke være en recovery del der ligger. Den skal ligge udenfor c drevet, da den jo ellers vil forsvinde ved en nulstilling. Mit bud er at den er fabrikeret med Win 8.1 og så er den blevet opgraderet af den forhandler du har købt den af.
Nomalt skulle sådan en fil dog ligge som Windows.old på roden af c drevet, så det ser lidt mystisk ud??
Windows.old sletter man ved hjælp af diskoprydning for c drev, hvor man vælger den skal rydde op i systemfiler også. Dette kan vælges inde i indstillingerne når du vælger diskoprydning.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2016 - 16:59 #4
Med hensyn til at den ikke husker du har ændret til et andet layout kunne måske være fordi computeren kører hurtig start.
Prøv at deaktivere hurtigstart og se om det løser dette problem:
http://www.tenforums.com/tutorials/4189-fast-startup-turn-off-windows-10-a.html