Avatar billede EveryMA Mester
02. februar 2016 - 23:25 Der er 1 løsning

if InStr then

hej.
jeg har to tabeller i min mysql databasen og i den ene skal den gå ind og søge på en tekst og hvis den finder ord fra den anden tabel så skal den udskrive disse ord.

tabel_1
oo tekst

tabel_2
oo ord

ordene i tabel_2 oprettes hver for sig med eget id så jeg prøver at få et script til at virke hvor den søger tekst kolonnen for samme ord som der er i ord kolonnen

noget som det her (tekst og ord udskrives begge fra databasen ord kører i et loop så den henter alle ud og søger blandt dem)

if instr(tekst,ord) > 0 then

men jeg kan ikke helt komme videre. for der kan være flere ord i samme tekst så den skal udskrive dem alle og ikke kun 1. det let bare at finde 1 ord hvis man ved hvad det er. men den skal søge blandt mange ord og kun udskrive dem der er i teksten

normalt kan man tænke sig til hvordan det skal sættes op men jeg er lige nu helt blank udover at instr nok er en nødvendighed ! :)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
03. februar 2016 - 07:28 #1
Jeg ville ordne sorteringen i selve databaseudtrækket således.

SELECT * FROM tabel_1 tb1
INNER JOIN tabel_2 tb2
ON tb1.tekst LIKE CONCAT('%', tb2.ord, '%')