Avatar billede nogetfornoget Mester
04. februar 2016 - 10:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette printer share navn

Hej,

vi havde en gl. printer installeret - den "døde" og blev pillet fra.
Denne printer havde et sharenavn "dkfdrpr07" - som jeg nu gerne vil bruge til en ny printer... men det får jeg ikke lov til:
"Share name already exists"

Jeg kan se at sharenavnet er der, når jeg bruger net share i en cmd:
dkfdrpr07 Spooled  (dkfdr) Toolroom

Jeg kan også se den, hvis jeg fra en hvilken som helst workstation browser mig til min liste over printere på serveren...

Jeg har forsøgt at slette den via regedit - hvor jeg har søgt navnet frem og  slettet alle instanse, der kom frem - den er der stadig

Jeg har genstartet min spooler - den er der stadig...

skal jeg ud i en genstart af min server, før jeg kan komme helt af med mit gl. share? eller er der en form for genvej til dette?

På forhånd tak for input :-)
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. februar 2016 - 19:21 #1
På den server hvor du har delt printeren skal du ind i Printer properties og fjerne shared.
http://web01.gratisupload.dk/f/8uyur5wmx0/
Avatar billede nogetfornoget Mester
05. februar 2016 - 08:43 #2
Hej,

tak for forslag - men det lader sig desværre ikke gøre her... den gl. printer blev pillet fra for flere år siden - og jeg kan ikke se den tidligere installerede printer på serveren - så jeg kan ikke gå ind og fjerne sharenavnet på denne måde...
Avatar billede buddy45 Juniormester
05. februar 2016 - 15:10 #3
Kan du evt. finde den i Print manager (kør: printmanager.msc), højreklikke og fjerne shared her?
Avatar billede buddy45 Juniormester
05. februar 2016 - 15:11 #4
Ups, den hedder printmanagement.msc
Avatar billede nogetfornoget Mester
05. februar 2016 - 15:16 #5
tjekker jeg lige mandag - nu er det weekend her - tak for god ide :-)
Avatar billede nogetfornoget Mester
08. februar 2016 - 08:58 #6
Det virkede - mange tak - vil du smide et svar, s kan få nogen point?
Avatar billede buddy45 Juniormester
08. februar 2016 - 16:49 #7
Svar.
Godt du fik den fjernet :)