Avatar billede morten100 Novice
04. februar 2016 - 13:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor skrøbelig er en hard disk?

Jeg har læst mig til, at jeg kan bruge min "gamle" hard disk som backup til min nyere PC ved at bruge en adapter fra HDD til USB.  Men er det lige så forsvarligt som at købe en ekstern HDD, der er beregnet til det?  Der er vist noget med statisk elektricitet etc.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2016 - 14:02 #1
https://www.av-cables.dk/harddisk-docking-station/usb-3-0-sata-harddisk-docking-station-3-5-2-5-hdd-2.html
det er rigeligt. Jeg har to diske i løs vægt. Den ene sidder i holder til næste backup, og den med seneste backup ligger i skuffe på anden lokation.
Det har kørt i en del år uden problemer - men hvis du vil, så kan man få små opbevaringsæsker til når de ikke bruges.
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 23:32 #2
Åbner du en "rigtig" ekstern HDD, så sidder der nøjagtig den samme harddisk i som den du piller ud af din computer.
Avatar billede morten100 Novice
09. februar 2016 - 08:34 #3
Takker for svar (vil I lægge et "svar" til point?).

Jeg synes bare, jeg havde læst, at når man tog harddisken ud af sin PC, så skulle man skynde sig at lægge den i en "anti-static bag".  Men det tyder måske på, at man blever bedt om at gå med livrem OG seler.
Avatar billede morten100 Novice
21. februar 2016 - 15:48 #4
Jeg har masser af point!!!!  Er der ingen, der vil have del i dem?
Avatar billede morten100 Novice
05. marts 2016 - 14:50 #5
Nå ok lukker
Avatar billede fuglen1 Novice
05. marts 2016 - 20:32 #6
#2 Det er ikke helt rigtig, har lige åbnet en helt ny Toshiba 1 tb 2,5 tomme.
Selve usbstikket sider fast på selve printet der er ikke noget sata stikket.
Prøvede at pille lidt ved printet da jeg troede der sad et skjult sata stikket, det kostede en ny disk.
Avatar billede Wally73 Mester
06. marts 2016 - 00:48 #7
#6 Det er jeg ked af at høre.

Jeg vil dog stadigvæk påstå at det er nøjagtig den samme disk, som den der sidder i din computer.
Toshiba, som også producerer harddiske, har måske lavet et controllerprint med et andet stik for at kunne gøre det lidt billigere, men i det store hele er harddisken nøjagtig den samme og din ødelagte harddisk vil formentligt sagtens kunne komme til at køre igen, hvis man finder et nyt controllerprint, evt. med SATA-stik.