Avatar billede gnuff Praktikant
08. februar 2016 - 22:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

United DVR 9080 DVD recorder

Jeg er i besiddelse af denne maskine, men har det problem at jeg ikke kan se noget på den.
Uanset om jeg vil se DVD/ HDD/ eller TV gennem den, er der intet billede, men kun lyd.
Jeg tror imidlertid at det er mig selv der har fået pillet ved noget under settings der har med signalet at gøre, da jeg købte den for ca 3 år siden.
Jeg tror dog at jeg kan navigere rundt i settings, men kan ikke se hvor jeg er derinde, så mit spørgsmål er om nogen har en magen til, som kan guide mig til hvilke knapper jeg skal trykke på hvornår?  Jeg håber at det denne vej er muligt at nulstille den eller på anden vis bringe den tilbage til da jeg havde billede på.
Avatar billede gnuff Praktikant
08. februar 2016 - 22:51 #1
Glemte lige at skrive at der skulle være signal gennem scartkablet, da tv´et selv skifter kanal når jeg tænder afspilleren
Avatar billede eurositi Ekspert
11. februar 2016 - 18:08 #2
Det er sørme ikke let at finde information om dette totalt udgåede produkt... Er du sikker på, at selve produktet kun er tre år gammelt? Jeg ville skyde det til at være mindst 10 år gammelt.

Har du en manual til den?

Jeg kan ikke se, om modellen indeholder en MPEG4-tuner? Hvis ikke den gør, kan du helt sikkert ikke få et signal fra dit TV ud på den længere.
Avatar billede gnuff Praktikant
12. februar 2016 - 01:24 #3
Jeg er helt enig i at det ikke er let at finde info om den (har prøvet), og hvor gammel den rent faktisk er ved jeg ikke, jeg købte den i fleggaard som demomodel.

Ja, jeg har manualen til den og ifølge specifikationerne i den står der:

MPEG-2 Video Standard Decoding (MPEG-1 understøttet
MPEG-4 640x480

Så derfra udleder jeg at begge typer r understøttet.
Jeg kan da også se at den har fundet TV2 ZULU, (det står i LCD display). Så den kan godt finde kanaler, det er kun at få billede på tv´et jeg ikke kan, for lyden er der.

Når jeg tænder maskinen, skifter tv´et til scart, og der kommer et 2 farvet billede på skærmen (Sort til venstre og hvid til højre) Og en streg kører opad fra bunden.

Men som skrevet tidligere tror jeg at jeg er kommet til at pille ved noget under indstillingerne da jeg købte den, som gør at den på en måde har koblet scartudgang fra, men det synes jeg bare virker underligt.
Avatar billede Carbo Praktikant
07. oktober 2019 - 17:05 #4
Hej Gnuff.
Jeg har netop selv  konstateret samme problem med min tilsvarende maskine, at  lyden går fint igennem, men billedet ikke vises.  Problemet viste sig at være helt banalt.
Jeg har ikke benyttet maskinen i længere tid, så den lille blæser til nedkøling af harddisken på undersiden af maskinen havde sat sig fast - måske i lidt støv -  så den ikke automatisk begyndte at rotere, når jeg startede maskinen - dvs. ingen afkøling af harddisken - og derfor starter maskinen ikke korrekt op.
Med en lille bambus madpind prikkede jeg lidt til blæser-skiven, som er synlig, hvis du vender maskinen på hovedet - og nu virker alt igen.
LIlle indgreb - stor virkning.
God aften til dig