Avatar billede sonic666 Novice
09. februar 2016 - 12:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdaterer ikke indhold i formular

Har lavet med en mindre database med en formular[F_Tilbud] der hvor man kan enten læse eller, skrive eller vælge data.

Men feltet [Projektudbyder] opdatere ikke rigtigt når man klikker gennem posterne.

Alle data i tabellerne passer, men den har et problem med at opdatere "projektudbydere" fra andre "lande" end det der er valgt til at starte med.

Link til data base:
https://www.dropbox.com/s/dribyvtw35txr61/Tilbud12.accdb?dl=0

Håber nogle kan hjælpe
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 12:50 #1
Try requerying the combo (land) in the forms On Current event.

Private Sub Form_Current()
Me.Kmb_Projektudbyder.Requery
End Sub
Avatar billede sonic666 Novice
09. februar 2016 - 13:09 #2
OK.. kan du forklare det lidt mere detaljeret. Jeg har ingen anelse om hvad og og hvor jeg skal sætte den kode ind?
Avatar billede sonic666 Novice
09. februar 2016 - 13:10 #3
OK.. kan du forklare det lidt mere detaljeret. Jeg har ingen anelse om hvad og og hvor jeg skal sætte den kode ind?
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 13:15 #4
At the moment you have the same code in the combo's After Update event
This>

Private Sub Kmb_Land_AfterUpdate()
Me.Kmb_Projektudbyder.Requery
End Sub

You now need to put the requery (Me.Kmb_Projektudbyder.Requery)

in the Forms On Current Event. You can find it in the forms Properties
Avatar billede sonic666 Novice
09. februar 2016 - 13:16 #5
Hey jeg har fanget det, og det virker. Super Tak for svar :-)
Avatar billede sonic666 Novice
09. februar 2016 - 13:19 #6
Lige et lille tillægs spørgsmål...  hvis det er ok

Når man klikker igennem posterne via formen "Tilbud" står curseren altid i feltet "Tilbud_titel".

Er der en måde man kan sætte curseren i et at de andre felter, så det ikke er så forstyrende? Bemærkninger f.eks.
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 13:26 #7
The cursor will normally be in the first field in the Tab Order.

If you right click on the form you can see an sub menu "Tab Order"

You will see that Tilbud is the first field. You can alter this order by selecting another field and dragging it to the top.
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 13:27 #8
You can also change Tab index of field in properties. 0 is first field
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 13:27 #9
Oh and thanks for the points :-)