Avatar billede morten100 Novice
09. februar 2016 - 17:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows Media Encoder

På min gamle PC (stationær Dell) med XP, kunne jeg bruge en USB video grabber og Windows Media Encoder til at redde mine gamle Hi8 kassetter.  Men min nye PC (stationær HP) med Windows 7 vil ikke.  W.M.E. åbner ligesom på den gamle, men af en eller anden grund kan den ikke finde USB indgangen.  Jeg kan vælge USBen til lyd (ikke at der kommer lyd af den grund men det gjorde der heller ikke på den gamle PC) men muligheden for at vælge USB til video er der ikke.  Jeg har overvejet om det skyldes at Windows 7 ikke er født med en ordentlig player.  Andre forslag?
Avatar billede Wally73 Mester
10. februar 2016 - 00:03 #1
Sørg for at installere en evt. driver der måtte følge med din USB-enhed.

Sørg også for at opdatere dine codecs.
Installer evt. K-Lite Mega Codec Pack for en god og virkelig omfattende samling af codecs og småværktøjer.
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_mega_codec_pack.htm
Avatar billede morten100 Novice
10. februar 2016 - 13:59 #2
Wally: Jeg installerede driveren, der fulgte med, på min XP PC og så virkede det ikke.  Så læste jeg lidt om produktet (ingen fantastiske anmeldelser) og fandt ud af, at driverne faktisk hindrede opsætningen.....  Da jeg fjerenede dem igen, kunne jeg få det til at virke.  Er der spyware eller andet snask på free-codecs?
Avatar billede Wally73 Mester
10. februar 2016 - 18:03 #3
Godt at høre.

Nej, der skulle ikke være spyware eller andet snask på free-codecs.com

K-Lite Codecs Pack er faktisk et af de mest udbredte codec packs og den distribueres igennem free-codecs.com, ligeså gør en masse af de andre store codec packs.
Avatar billede morten100 Novice
21. februar 2016 - 15:49 #4
Takker.  Vil du have point, så læg et svar.
Avatar billede morten100 Novice
05. marts 2016 - 14:51 #5
Lukker