Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2016 - 09:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scanne/tjekke om et website er oppe

Hej, er i tvivl om, hvorvidt det reelt er php, men det jeg ønsker er at lave en hjemmeside, der tjekker om en anden hjemmeside er oppe og køre. Dvs. siden skal tjekke efter hvorvidt en side loades på en anden web-side og alt efter hvorvidt det sker eller ej melde "siden er nede" eller "siden er oppe". Ved førstnævnte kunne det være fint hvis den samtidigt sendte en email-alert.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2016 - 10:55 #1
Avatar billede garrett Seniormester
10. februar 2016 - 10:57 #2
En (meget) simpel løsning kunne laves i PHP ved at bruge get_headers-funktionen.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2016 - 08:42 #3
Hvis I vil svare så skal jeg tildele point...
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2016 - 10:50 #4
lukker