Avatar billede Stinnehust Nybegynder
10. februar 2016 - 15:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg Pop-up besked om dll filer der ikke eksisterer?

Hej,

Jeg har en pop-up hver gang jeg åbner min PC. Det kom efter at have kørt adware virus program på den. Jeg får en besked, hvor der står følgende:

Der var problemer under opstart af C:/Users/Davi4151/AppData/Local/Logo Plugin/[997C8d0-0752-6A0B-2FBC-8B4A13B4B6A]/nsmwrp.dll

Ind imellem får jeg også denne besked:
Programmet kan ikke startes, da zlib1.dll mangler på computeren. Prøv at installere programmet igen for at løse dette problem.

Jeg mindes ikke at have brugt et program der hedder toaster.

Der må være noget der roder i systemet stadigvæk. Jeg er ingen 'nørd' så jeg ved ikke hvor jeg skal gå ind og evt. fjerne/deaktivere noget, så jeg ikke længere får denne besked. Jeg kan sagtens klikke dem væk, men jeg kan ikke lide at de er der, jeg er nervøs for om der er rod et eller andet sted i systemet.

Mvh Stinne Hust

Jeg kører windows 8.1, intel processor, 64 bit operativsystem, x64-baseret processor
Avatar billede larsen45 Juniormester
10. februar 2016 - 15:53 #1
Da du har flere problemer med Windows, så ville jeg re-installere det hele. Og herefter har du en frisk fungerende computer igen, uden problemer. Det er ikke kun dit antivirus, du har også fået ændret andre ting, som klart er at fortrække geninstallation til.
Det tager 30 minutter til 45 minutter alt efter din computer kraft.
Så er du kørerklar igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2016 - 17:10 #2
#1 Ja hvis man bruger et image, så er man tilbage på den tid.

Til en helt nyinstallation fra bunden af med hentning af +200 opdateringer, samt diverse programmer der skal geninstalleres, kan man sagtens afsætte mindst 4 timer til det. Du får ikke en brugbar computer på så kort tid, der skal være sikker.

Stinne hej og velkommen til.
Prøv at højreklikke på taskbar i bunden, og gå i jobliste.
Prøv at trykke på fanen "start".
Hvad har du her der starter med Windows?
Avatar billede Stinnehust Nybegynder
25. februar 2016 - 20:10 #3
Hej,

Tak for svar. Jeg vil ikke til at geninstallere alt, da det er min søns computer og der er mange spil osv, som jeg skal have styr på, inden jeg laver en sådan geninstallering. Men jeg løste det med dll filen. Ved flg. link.

https://malwaretips.com/blogs/backgroundcontainer-dll-virus-removal/

Mange hilsner

Stinne
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2016 - 13:09 #4
Tak for info Stinne.
Du lukker bare selv tråden ved at acceptere dit eget svar.
Avatar billede Stinnehust Nybegynder
11. marts 2016 - 17:54 #5
Jeg har fået det ordnet, tak for alle input :-=
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2016 - 18:06 #6
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Stinnehust Nybegynder
11. marts 2016 - 18:11 #7
Det mener jeg også jeg har gjort nu
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2016 - 18:44 #8
Ja tråden er lukket :-)
Hopper af tråden