Avatar billede petersen7913 Forsker
11. februar 2016 - 13:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en søgeformular?

Jeg har brug for at lav en (overskuelig) søgefunktion, så brugeren ud fra 1-7 søgekriterier får en oversigt, hvor man så kan vælge en række og gå videre med.

Indtil videre er min løsning:

Jeg har en form med flere ubundne felter. Så har jeg en subform, som er baseret på en forespørgsel. Når brugeren trykker på 'Search' knappen er meningen, at jeg laver en 'select ... from ... where ...' hvor where er bygget op ud fra felterne.(opbygningen af 'select...' fungerer fint.

Men så kan jeg ikke komme videre med hvordan jeg får fat i min subform og får udført den forespørgsel jeg har bygget op.

Det er sikkert banalt at gøre men mit overblik er lige røget :(

Hvis man kan lave et søgebillede på en smartere måde er jeg åben for forslag.
Avatar billede terry Ekspert
11. februar 2016 - 13:48 #1
I can send you a very simple example. Email?
Avatar billede terry Ekspert
11. februar 2016 - 13:49 #2
I'm off out for a while, will look again later :-)
Avatar billede petersen7913 Forsker
11. februar 2016 - 14:00 #3
Tak gerne

mail safran<snabela >safran-it.dk
Avatar billede terry Ekspert
11. februar 2016 - 15:51 #4
sent
Avatar billede petersen7913 Forsker
12. februar 2016 - 08:18 #5
Tak for eksemplet, jeg er ved at tygge mig igennem det nu :)

Det er fint med 2 udgaver af søgekriterier, altså 2 comboboxe eller 1 combobox og et tekstfilter.

Læg et svar så jeg kan lukke.

PS. Det kunne også se ud til at være svaret på min kollegas udfordringer i et andet Access projekt.
Avatar billede terry Ekspert
12. februar 2016 - 09:05 #6
Good to hear its of use :-)
Avatar billede petersen7913 Forsker
15. februar 2016 - 15:20 #7
Lige en kommentar til andre, der læser spørgsmålet:

Husk at tekstkriterierne skal have " rundt om teksten ellers fungerer det ikke.

sFilter = sFilter & " AND Astatus = " & Me.cboAStatus

giver intet

mens

sFilter = sFilter & " AND Astatus = " & """" & Me.cboAStatus & """"

fungerer fint. Bare så I ikke spilder 2 timer på at rykke håret af :) (hvad jeg gjorde...)