Avatar billede bbkdk Seniormester
12. februar 2016 - 08:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Anmodning om kriterier i en forespørgsel

Jeg forstår det ikke, så jeg håber, at der er en (eller flere), der kan hjælpe mig.

Jeg har oprettet en forespørgsel, hvor der bl.a. er tre beregnede felter, et felt, hvor totalen er sat til "Sidste", og et felt, hvor totalen er sat til "Antal".

I de tre beregnede felter er totalen sat til "Udtryk".

Når jeg kører forespørgslen (eller en formular eller en rapport, der er baseret på forespørgslen, bliver jeg bedt om kriterier, f.eks. AntalOfId.

Yderligere mystisk er det, at jeg kun bliver bedt om kriterie i et af de tre beregnede felter.

Og sidste problem er, at når jeg kører forespørgslen og formularen, og så bare sige ok til de 3 anmodninger om kriterier, så kører den og viser alle felter korrekt.

Men kører jeg rapporten på fuldstændig samme måde, bliver felterne, hvor der mangler kriterier, ikke udfyldt.
Avatar billede terry Ekspert
12. februar 2016 - 09:14 #1
Hard to say what problem is, maybe a look at dB could help?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede bbkdk Seniormester
12. februar 2016 - 09:52 #2
Hej Terry
Godt at du stadig er på Eksperten og parat til at hjælpe.
Den kommer.
Avatar billede bbkdk Seniormester
12. februar 2016 - 12:00 #3
Løsningen var at lave de beregnede felter og de felter, hvor der er sammentællinger m.v., i en selvstændig forespørgsel.
Derefter inkludere denne forespørgsel i hovedforespørgslen, og trække felterne ned i gitteret.

Terry, vil du lægge et svar?
Avatar billede bbkdk Seniormester
15. februar 2016 - 15:34 #4
Hej Terry

Vil du lægge et svar, så du kan få dine velfortjente points?
Avatar billede petersen7913 Forsker
16. februar 2016 - 07:47 #5
bbkdk - fint at du fortæller om løsningen herinde så andre også har glæde af det :)
Avatar billede bbkdk Seniormester
16. februar 2016 - 08:34 #6
Jeg håber, at det var forklaring nok - Der er ingen løsning på, hvorfor den spurgte om kriterier i felter, når det hele blev lavet i en forespørgsel.
Jeg kunne have en teori om, at der har noget at gøre med, at Acces døber felterne f.eks. SumOfEtellerandet.
Avatar billede bbkdk Seniormester
27. februar 2016 - 18:08 #7
Jeg lægger selv et svar, selvom det burde være Terry, der fik pointene.
Men jeg har ikke fået et svar fra ham, selvom jeg har bedt om et.
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2016 - 10:04 #8
Sorry, hadn't seen your comment earlier, but no problem about the points.

BR
Terry
Avatar billede bbkdk Seniormester
29. februar 2016 - 19:40 #9
Beklager Terry - Jeg må give dig lidt flere points næste gang :)
Hvis det da er ok?
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2016 - 19:59 #10
Its not a problem at all. Cant use them for much at all anyway :-)