Avatar billede jstenbak Nybegynder
12. februar 2016 - 11:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ACPI compliant??

Hej
Jeg har en ældre Medion computer model PC MT77 type MED MD 473G.
Der har tidligere været Vista, XP, WIN7 og Win10 på denne pc.
Nu har jeg forsøgt at skifte harddisk og det har medført, at jeg ikke kan installere styresystem - har prøvet med alle ovenstående og får kort installationen forsøger at indlæse filerne følgende blå skærm:
The BIOS in this system is not fully ACPI compliant. Please contact your system vendor for updated BIOS.
Technical information: STOP: 0x000000A5

Jeg kan se, at motherboardet er et MSI N1996

Hvad gør jeg og hvor finder jeg en nyere bios opdatering?
Avatar billede Wally73 Mester
12. februar 2016 - 22:58 #1
N1996 er en australsk godkendelse af et produkt.

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=157658.0
Avatar billede jstenbak Nybegynder
14. februar 2016 - 17:37 #2
Checking the DIMM slots showed 2 x DIMMS - 1 x 1GB DDR2 533, and 1 x 2GB DDR 640. I removed the 1GB chip and voila! The PC sprang into life from the boot disk with no further problems.