Avatar billede zimsen Praktikant
13. februar 2016 - 17:25 Der er 17 kommentarer

Acronis filer bliver væk

Hej

For en uge siden opdaterede jeg min win7 pro. til win10 pro., jeg har 2 diske i min computer ( C: og D: )

Jeg laver ofte en image med Acronisbootmedia 2012 af mit system drev C: , image placerer jeg på mit D: drev.

Efter opdatering til win10 pro. kan jeg IKKE længere se mine image-filer på D: drevet. , men hvis jeg booter på Acronisbootmedia (CD) kan jeg godt se mine filer.

Hvis jeg kører mit image til en USB-Disk, er der ingen problemer.

For at løse disse problemer købte jeg Acronis 2016, men det er stadig det samme problem, selvom jeg har formateret (full format) på begge mine drev, og lavet en ren installation, af win10.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2016 - 19:09 #1
de ligger i en skjult mappe?
i stifinder vælg fanebladet 'Vis' og så indstillinger. Skift mappe og søgeindstillinger. Så fanebladet 'Vis' og sæt prik i 'vis skjulte filer, mapper og drev'
Hvis filerne så dukker op, så har du løsningen. Hjælper det ikke, så kan du evt gå ind samme sted, og markere 'vis ikke ...' så du er tilbage til før.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2016 - 20:00 #2
Tænker måske om det kan have noget med ejerskab af filer at gøre?
Ligger filerne i en mappe på D drevet?
Avatar billede zimsen Praktikant
13. februar 2016 - 20:09 #3
Både ja og nej, jeg har prøvet begge dele
Avatar billede zimsen Praktikant
13. februar 2016 - 20:26 #4
Tak claes57 den markering havde jeg lavet, men det mærkelige er at jeg flyttede disken fra et SATA stik på bundkortet til et andet, så kunne jeg pludselig se min image-fil.
Jeg lavede et nyt image, og nu er det skjult???
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 09:36 #5
PS Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)

#4 Hvis du ser på filerne fra Acronis programmet, er de så også "skjult".
Brugte selv Acronis på en Xp maskine for et par år siden, og der blev de aldrig skjulte. Hverken fra programmet, eller når jeg gik i stifinderen.
Men jeg installerede jo programmet fra Xp og opgraderede ikke.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2016 - 14:24 #6
Acronis 2016, og tidligere. skjuler ikke sine images. Det ville da også være temmelig fjollet, når man skal bruge dem.
Det er heller ikke noget problem, at have et image liggende på D-drevet medens man opgraderer C-drevet. Det er jo netop en af de situationer, hvor man kan få brug for det, hvis noget går galt med opgraderingen.
Det lyder mere som om der er noget galt med bundkortet eller HDD, prøv med en anden, hvis du har mulighed for det.
http://peecee.dk/upload/view/456971
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2016 - 14:29 #7
Ps. Du kan selvfølgelig også, bare for at prøve, lægge et image på C-disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 17:18 #8
Da du opgraderede til Win 10 virkede Acronis så umiddelbart, eller skulle du geninstallere programmet?

Hvis det er det sidste kan det måske være skyld i at programmet ikke kan se filerne
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2016 - 18:21 #9
Efter min erfaring, vil en ny installation kunne vise et ældre image.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 18:35 #10
#9 Vi må se hvordan forløbet har været. Konklusionen er jo at filer ikke kan ses.
Om det er på grund af ny bruger af Windows efter en opgradering vides jo ikke.
Det vigtigste er jo sådan set, at de kan bruges når man kører med opstarts mediet :-)
Avatar billede zimsen Praktikant
14. februar 2016 - 21:26 #11
Ja jeg kan nok se filerne med Acronis
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 21:38 #12
#11 Det er det vigtigste :-)
Avatar billede zimsen Praktikant
14. februar 2016 - 21:41 #13
Da jeg fik dette problem, lavede jeg en helt ny installation.

Først formaterede jeg begge drev, derefter installerede jeg windows 10 1511 Dansk 32 bit, herefter installerede jeg Acronis True Image 2016, og lavede en boot-cd, og når jeg booter på denne cd og laver et image på D-drevet, og genstarter i windows
kan jeg ikke se image-filerne på D-drevet.

Ps jeg har bestilt et nyt DVD drev for nogle gange kan jeg ikke
se det i Windows, men jeg kan altid boote fra det.

Hvis jeg booter på Acronis cd, kan jeg godt køre en recovery,
så det virker fint, men det er lidt 'Træls' jeg ikke kan se mine
image-filer i Windows 10.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2016 - 13:20 #14
Har du prøvet at åbne Acronis i C:\Program files x86, eller hvor du har lagt det? Der kan du  i alt fald lave en genvej til programmet, og der se dit image. Og der kan du også sætte F11 som Acronis boot og kører dit image direkte derfra.  http://peecee.dk/upload/view/456987
Avatar billede zimsen Praktikant
24. februar 2016 - 13:18 #15
Har modtaget nyt DVD-drev og monteret det.
det kørere fint, men stadig det samme problem med .tib filerne.
Derfor gjorde jeg følgende:

1.    Hentede Acronis True Image 2016 #6027 +
        Acronisbootmedia.iso
2.    Formaterede drev C: og D:
3.    Installerede Windows 10 Pro. (ren installation)
4.    Installerede Acronis True Image 2016 #6027
5.    Lavede DVD Acronisbootmedia
6.    Lavede markering ved ‘Vis Skjulte Filer'
7.    Genstartede PC og lavede ny image til D: drev.

Herefter kunne jeg se image filen med Acronisbootmedia på D: drevet, men efter genstart af PC (Win10) kunne jeg IKKE se .TIB filen på D: drev.
Genstartede med Acronisbootmedia kunne jeg stadig se .TIB filen.
Genstartede PC med Windows 10 Pro.
'NU KUNNE JEG PLUDSELIG SE' .TIB FILEN
Lavede en ny test med samme resultat???
Har lavet flere image og det virker på denne måde, det er ikke helt rigtigt, men det virker.
Jeg håber bare der kommer en ny opdatering fra Acronis.
Avatar billede zimsen Praktikant
03. marts 2016 - 06:36 #16
Jeg lukker TAK for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2016 - 16:03 #17
Velbekomme.