Avatar billede RasmusTheR Seniormester
14. februar 2016 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forskel på default.php, index.php og home.php

Hvornår bruger man følgende side betegnelser: default.php, index.php og home.php?

Jeg er ved at lave Google login på min hjemmeside, og har altid bruge default.php som min "forside", men i de eksempler på Google login som jeg har fundet bruger man index.php som første side og home, når man er logget ind.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. februar 2016 - 02:37 #1
Det er bare nogle navne.

Du kan nornalt i web serverens konfiguration angive hvilken fil der skal vises/udfoeres hvis et directory requestes af browser.

index.php og default.php er gaengse valg for dette. Men hvis du bedre kan lide foobar.php saa kan du bruge det.
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2016 - 08:16 #2
Sådan rent generelt er "default" mere en ASP-standard, og "index" standard for PHP og almindelig HTML.

Som Arne siger kan du bruge hvad du vil, hvis du sætter det op i indstillingerne, men et webhotel vil det meste af tiden have disse sat op som udgangspunkt, så det bare virker med det samme.
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
14. februar 2016 - 13:52 #3
http://www.oauthlogin.com, og de fleste andre steder, hvor jeg har fundet scripts til Google login, er der forskel på index.php og home.php, jeg kan ikke gennemskue forskellen reelt er..
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2016 - 14:08 #4
Hvad mener du med at der er forskel?
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
14. februar 2016 - 14:17 #5
I skemaet på http://www.oauthlogin.com, der beskriver login systemet, er det to forskellige sider.
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2016 - 14:21 #6
Nåeh, du mener der hvor der står Index Page og Home Page? Det har intet at gøre med filnavnene, der beskriver de bare to forskellige sider. Den der dukker op, når du først går ind på siden, og den der dukker op når du er logget ind.

Hvad du kalder disse sider og hvordan de fungerer er fuldstændig op til dig.
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
18. februar 2016 - 21:15 #7
Tak for hjælpen :-)

Vil I begge oprette et svar?
Avatar billede RasmusTheR Seniormester
02. maj 2016 - 18:37 #8
Jeg Lukker, igen 1000-tak for hjælpen