Avatar billede jhjorsal Mester
19. februar 2016 - 21:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Boxer ned i hastighed om aftenen.

Jeg har Boxer som internet udbyder, det kører fint om dagen (25/3) men om aftenen falder det drastisk (3/2). Jeg har snakket med support, de var ikke meget bevendt, jeg bor på landet og har ikke adgang til stofa, wow og andre af de store, der er kun kobber ind i huset, men problemet var der også da andre havde udbyderrollen, hvad gør jeg ? Mine teenage drenge er ved at slå mig ihjel
Avatar billede madklub Guru
19. februar 2016 - 22:25 #1
Jeg har haft stor succes ved at skifte til mobilt bredbånd.
Du kan prøve at gå ind på www.mastedatabasen.dk og se hvem, der har en antenne tættest på dig.
Jeg har samme hastighed på min mobil, som på vores 4G WI-FI router.
Download lige nu: 27 Mbit/s.
Nu ved jeg ikke hvor på Landet du bor, men mit kobber er pensioneret.
Avatar billede jhjorsal Mester
20. februar 2016 - 00:19 #2
Nu er kortet jo ikke særlig detaljeret, men jeg ved at jeg bor ca. 300m fra en TDC mast, men kan man godt bruge mobil bredbånd i forbindelse med spil, jeg har jo de her spillegale teenager, for det har jeg bare hørt at man ikke kunne. Og vi er også flittig bruger af streaming tjenester, kan man få mobil bredbånd med ubegrænset forbrug.
Avatar billede jk45 Forsker
20. februar 2016 - 05:21 #3
Der må være en grund til at du måler en så lav hastighed. Kører i trådløst eller kablet? en 25mb linie kan nemlig slet ikke fysisk gå så langt ned i hastighed mellem central og router uden at ryge helt af. Der kan jo være forskellige former for støj der forstyrrer både en trådløs forbindelse men også din dsl forbindelse.
Avatar billede Wally73 Mester
20. februar 2016 - 07:10 #4
Har oplevet samme problem ved en ven.
Om dagen kørte det fint, men om aftenen var der problemer.
Opkoblingen var der trådløst netværk fra routeren til computerne, så vi forsøfte at løst problemet ved at bruge powerline-forbindelser til routeren i stedet for.
Det så ud til at virke, men var ikke optimalt, da det var bærbare computere, der blev flyttet rundt.
Og efter et par dage var problemet tilbage igen, også på powerline forbindelserne, så herefter blev der forsøgt at skifte udbyder, men problemet bestod lige meget hvilken udbyder der blev benyttet, så til sidst blev der givet op og tingene blev accepteret.

Det først et par måneder senere at jeg var på besøg at jeg fandt problemet.
Det viste sig at det var en lysdæmper til lampen over sofabordet, der støjede og det gjorde den så både på powerline-linjerne og på det trådløse netværk.
Havde vi bare forsøgt et netkabel direkte til routeren, så var det blev konstateret at det var noget internt i huset. :)
Avatar billede jhjorsal Mester
07. marts 2016 - 12:42 #5
Nå nu har Boxer sat en overvågning på af linien, for de mener ikke det er hos mig fejlen ligger :-)så jeg lukker vist bare selv.