Avatar billede por1 Juniormester
01. marts 2016 - 20:47 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

fyldt hd.

når jeg ser på "denne pc" er der brugt 160gb, men når ser på tree size, er der kun brugt 70 gb. jeg har været udsat for det 2 gange, men der tog jeg en win upd.  det  klarede det ikke denne gang.
hvor er de resterende 100 gb?
Avatar billede teerex Nybegynder
01. marts 2016 - 20:55 #1
Hvilket OS bruger du? XP? Win7? Win8? Win10? MAC?

Det lyder meget mystisk. Har du prøvet en fejlfinding drev/egenskaber/funktioner/undersøg nu ??
Avatar billede por1 Juniormester
01. marts 2016 - 22:14 #2
win 8.1 pro
ja, det har jeg, ingen fejl.
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2016 - 22:42 #3
Prøv programmet herunder. Det burde kunne vise dig størrelsen på alle mapper:

http://jam-software.de/treesize_free/?language=EN
Avatar billede por1 Juniormester
01. marts 2016 - 22:52 #4
den har jeg og den siger der er brugt 70 gb.
Avatar billede milter Ekspert
01. marts 2016 - 23:30 #5
Prøv at se, om det her program kan finde mere:

https://sourceforge.net/projects/windirstat/
Avatar billede teerex Nybegynder
01. marts 2016 - 23:38 #6
Ja, du bruger treesize og den plejer at passe.

"Denne PC" er vist ikke altid helt korrekt. Dermed ikke sagt, at den er noget skrammel, det må folk selv afgøre :-D

Hvordan har du det med almindelig filhåndtering, altså, for at se om resultatet stemmer med treesize.

Du må kunne sammenligne nogle mapper.

Jeg bruger stadig gode, gamle Wondows Commander som giver gode detaljer om filstrukturen på disken.
Avatar billede por1 Juniormester
02. marts 2016 - 08:52 #7
jeg fandt 110 gb ukendt, men jeg kan ikke gøre noget med den.
Avatar billede milter Ekspert
02. marts 2016 - 11:57 #8
Det kan være genoprettelsespunkter. Prøv at slette dem sådan her:

http://www.isunshare.com/windows-8/delete-restore-points-on-windows-8-8.1.html
Avatar billede por1 Juniormester
02. marts 2016 - 15:33 #9
nu har jeg så gjort de, men der er stadig 145 gb, der ikke er nogen steder??
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2016 - 17:53 #10
Har du en live cd du kan starte på op på , kunne du måske slette den vej?
Linux er ligeglad med filer på en windows installation man ikke kan fjerne i  en kørende Windows.

Eller Eraser:
http://eraser.heidi.ie/download/
Siger den at den ikke kan slette direkte, så kan man få mulighed ved at gøre det ved pc genstart.
Avatar billede por1 Juniormester
02. marts 2016 - 19:30 #11
jeg prøver eraser, men det kommer nok til, at tage noget tid indenn jeg vender tilbage:o)
Avatar billede milter Ekspert
02. marts 2016 - 19:35 #12
#9.

Har du pludseligt fået 145 GB, du ikke kan lokalisere? I dit oprindelige spørgsmål var det kun 90GB.
Avatar billede por1 Juniormester
02. marts 2016 - 19:35 #13
når jeg ikke kan se, hvor de 100 gb er, så er det lidt vanskeligt, at tilføje noget?
Avatar billede por1 Juniormester
02. marts 2016 - 19:44 #14
ja, men det har ændret sig efter  hånden som jeg afprøvet de forskellige forslag.
Avatar billede milter Ekspert
02. marts 2016 - 22:46 #15
#14.

Prøv at læse forslagene i linket herunder og husk, at du skal køre som administrator under alle operationerne.

http://blog.windirstat.info/20061013/unknown-space/

Prøv også at køre Treesize som administrator, hvis du ikke har gjort det tidligere.
Avatar billede por1 Juniormester
02. marts 2016 - 22:56 #16
ser lovende ud, vender tilbage i morgen.
Avatar billede por1 Juniormester
03. marts 2016 - 12:19 #17
ny udvikling, jeg kan ikke se "unknown space" i windirstat og jeg mangler nu 163,5 gb. har fundet dette  http://www.sevenforums.com/general-discussion/346303-missing-space-c-drive.html?s=87c38513c7db89d0e002c58397fdc252 den fortæller mig, at jeg skal køre dette vssadmin list shadowstorage fra cmd, men så får jeg beskeden du har ikke de fornødne rettigheder.
hvad gør jeg så?
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2016 - 14:04 #18
Du kører nok (stadig) ikke fra en administratorkonto. Se her:

http://www.hongkiat.com/blog/enable-windows-built-in-administrator-account/
Avatar billede por1 Juniormester
03. marts 2016 - 15:44 #19
jeg prøver, at taste net user administrator /active:yes, men får beskeden "adgang nægtet"
Avatar billede por1 Juniormester
03. marts 2016 - 17:02 #21
ja, på dk fejl 5.
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2016 - 17:53 #22
OK, så skulle du måske prøve den .exe-fil i første link i indlæg #20, som hedder  enable_administrator_account.exe, før du går videre med nogle af de tidligere forslag.

Og din computer er vel din egen personlige computer, som du bruger derhjemme, og som ikke går gennem en firmaadministrator eller lignende?
Avatar billede por1 Juniormester
06. marts 2016 - 15:23 #23
#22 den prompt dur ikke, den anerkender den ikke.
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2016 - 16:24 #24
#23.

Hvad siger fejlmeddelelsen nøjagtigt?

Og hvad med mit sidste spørgsmål i #23?
Avatar billede por1 Juniormester
06. marts 2016 - 16:43 #25
privat pc.
i mellemtiden har jeg logget på som admin.
den anerkender den ikke som en cmd.
Avatar billede milter Ekspert
06. marts 2016 - 18:13 #26
#26.

Jeg gætter mig til, at fejlmeddelelsen fra din cmd.exe er noget i retning af "..  blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller en batchfil".

Hvis du har gennemgået alle de trin, der tidligere er blevet foreslået, og det stadig ikke virker, har jeg desværre ikke flere forslag.
Avatar billede por1 Juniormester
20. april 2016 - 20:31 #27
jeg tror ikke der kommer en løsning, surt.
tak til alle, der  har medvirket.
Avatar billede por1 Juniormester
20. april 2016 - 20:33 #28
xx