Avatar billede 1Dorte Guru
04. marts 2016 - 08:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mobilt internet - er 100 MB nok?

Hej

Jeg har af TDC fået tilbudt TDC Mobilt Bredbånd 100 GB med 4G.

Vi er en familie med 2 voksne og 2 børn, der bruger internettet en del.
Vi bruger internettet til:
* surfer meget
* streamer mange tv og film
* downloader rigtig mange lydbøger, foredrag, webinar osv.
* sender og henter mails.

Vil 100 MB være nok?

Fungerer det med min Linksys router?
Avatar billede Slater Ekspert
04. marts 2016 - 09:29 #1
100 MB hvad? Data cap? Hastighed? Og hvor kommer de 100 GB i din første linje fra?

Hvis det er hastighed, er det næsten sikkert 100 Mb og ikke MB.
Avatar billede madklub Guru
04. marts 2016 - 09:31 #2
Du mener vel 100 GB pr. måned?

Vi bruger ca. 300 GB om måneden...
Avatar billede 1Dorte Guru
04. marts 2016 - 09:36 #3
Beklager, at jeg har skrevet forkert. I ordrebekræftielsen står:

Tak for din bestilling af TDC Mobilt Bredbånd 100 GB med 4G.

Ja det må være pr. måned.

Jeg har fået svar nok fra madklub. Jeg gider ikke usikkerheden om 100 GB er nok, så jeg afviser den.Træt af telefonsælger, som ikke oplyser alt. Hans bemærkning om, at de er da 4, og de ikke bruger så meget, kan jeg bruge til noget.

Tak.
Avatar billede larsini Seniormester
04. marts 2016 - 09:40 #4
#2 hvad bruger man pr time cirka når man ser hhv. tv og film? jeg streamer en del sport og bruger ca 0,2 GB pr time - opløsningen har vel meget at sige?
Avatar billede larsini Seniormester
04. marts 2016 - 09:41 #5
ps: vel at mærke trådløst fra teleselskabet 3 - virker fint
Avatar billede Zeebaah Praktikant
04. marts 2016 - 14:04 #6
Jeg ser netflix på min telefon på vej til arbejdet hver dag. og kan se at der ryger ca 500mb i det tidsrum. så 100gb kan hurtigt ryge hvis i er 4 om det :)
Avatar billede Stein90 Nybegynder
14. marts 2016 - 15:44 #7
Jeg arbejder ved et tele selvskab og vil ikke mene at 100GB er nok.

Især ikke hvis i bruger det til streaming og evt spil.

Jeg vil helt klart gå efter en fast forbindelse.

Desuden tror jeg ikke det mobile bredbånd vil fungere med din linksys router.
Avatar billede 1Dorte Guru
15. marts 2016 - 15:48 #8
Tak Stein90. Jeg sagde nej tak til TDC's tilbud.