Avatar billede torben lind Forsker
10. marts 2016 - 19:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke boote fra DVD drev

Hej alle sammen.
Jeg har i dag fået en ny PC leveret til døren.Efter at have starten den kommer den med en besked hvor der står at jeg skal:
Reboot and select proper boot device
Or insert boot media in selected boot device and press a key.
DVD'en der ligger i er en win7 original(maskinen er købt uden styrestem)og den er testet på en anden maskine hvor den virker perfekt.I bios i boot menu står den til at boote fra DVD drev,på samme side hvor man vælger boot er der en mulighed for at vælge mellem:
Boot mode select  LEGACY+UEFI  or  UEFI ,den står til LEGACY+UEFI nu,men den anden mulighed er også afprøvet uden held.
Motherboard er MSI  A68hm-e33 v2. Alle kabler sidder rigtigt(der er ikke faldet nole af under transport)
Håber der sidder en der kan hjælpe med dette problem så den ikke skal sendes tilbage igen for rep.
Hvis der skal bruges mere info så kom tilbage.
Torben
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2016 - 19:34 #1
sæt dvd-skive i, og ved start (fra sort skærm) tast på F8 mange gange - så kommer en bootmenu, og der vælger du cd-drev.
Avatar billede torben lind Forsker
10. marts 2016 - 19:42 #2
Hej claes57.
Som skrevet er der ikke problemer med at komme I boot menu.Problemet er jeg ved ikke hvad jeg skal bruge af muligheder,som skrevet er der 2 muligheder for DVD drevet LEGACY+UEFI  eller UEFI men det ser ikke ud til at nogle af dem løser problemet.
Torben
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2016 - 20:23 #3
jf https://www.maketecheasier.com/differences-between-uefi-and-bios/
uefi/gtp skal ikke være slået til i bios. Men hvis du har en stor harddisk, så skal du bruge det alligevel hvis du vil have adgang til over 2tb.
Avatar billede torben lind Forsker
10. marts 2016 - 21:16 #4
Hej claes57.
Som skrevet I mit spørgsmål har det også været afprøvet uden effect,det virker stadigvæk ikke.Har du andre ideer til hvad det kan være.
Torben
Avatar billede poko1 Ekspert
10. marts 2016 - 22:56 #5
Min måde at installere i et UEFI Miljø
Ualokeret  GPT Disk Og valg fra BOOT Manager som på billedet.
http://web.gratisupload.dk/f/8v2amjihq9/
Avatar billede torben lind Forsker
12. marts 2016 - 10:50 #6
Hej poko1.
Som skrevet har jeg prøvet stort set alt men det kører ikke.
Torben
Avatar billede poko1 Ekspert
12. marts 2016 - 10:58 #7
Jeg kender ikke rigtigt din USB/BIOS men på nogle skal man slå security fra og vælge Uefi Boot
Avatar billede torben lind Forsker
14. marts 2016 - 19:28 #8
Hej.
Jee lukker her,da der ikke er kommet en løsning på problemet.
Torben