Avatar billede Kaspersl Nybegynder
14. marts 2016 - 21:16 Der er 3 kommentarer

Generer mapper og filer på ftp med php

Hej Udvilker.

Jeg skal til at lave et halvt advanceret script "tror jeg".

Jeg har 3 domainer.

Jeg vil lave et script der laver 3 mapper under hinanden på et random af de 3 domains.

altsdå domain1.dk - domain2.dk - domain3.dk først skal den vælge et random af dem.

efter skal den lave 3 mapper under hinanden som dette link1.dk/mappe1/mappe2/mappe3. De 3 mappes navne skal også generes med random navn mellem a-z og gerne også 1-9. altså det vil ende med at se nogen lunde sådan her ud link1.dk/jhksdkjbsdkj/jsdjs/jsjsj mappernes link navne skal max være 10 cifre lange.

Og til sidst skal den lave en index.php fil i enden, hvor jeg også selv kan vælge hvad den skal inde holde af kode.

Altså hvis man trykker lav link! så laver den et ramdom link der ville se sådan ca sådan her ud. link1.dk/jhksdkjbsdkj/jsdjs/jsjsj/index.php

Jeg tænkte på om i vil prøve at lave et eksempel eller 2 på hvordan i ville løse denne opgave :)

Så jeg har noget at arbejde ud fra.

Godaften.
De bedste hilsner Kasper.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
14. marts 2016 - 22:43 #1
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. marts 2016 - 11:51 #2
Hvad skal et sådan script bruges til, hvis jeg må spørge ?
Avatar billede moddi100 Seniormester
15. marts 2016 - 13:56 #3
Hvis det blot er for at folk ikke kan "gætte" url'en, så tag et kig på .HTACCESS. Så kan du stadigvæk bibeholde en fin mappestruktur, uden at skulle lave alverdens mærkelige mapper.