Avatar billede Boddicker Seniormester
15. marts 2016 - 09:52 Der er 5 kommentarer

A5-folder

Jeg står overfor at skulle lave a5-folder i Words, men jeg har ledt med lys og lygte efter en. Men enten har tutorialne ikke duet eller også kommer det til at koste.

Er der måske een af jer, der ligger inde med sådan et dokument?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2016 - 10:07 #1
Avatar billede ebea Ekspert
15. marts 2016 - 10:10 #2
Skal den kun indeholde én side (et fold)?

Og så er det lidt afhængig af, hvad version af Office du bruger.
Men her er et par eksempler::

https://lpgraphics.wordpress.com/2012/11/29/how-to-create-a-booklet-and-print-it-word-2010-from-a4-to-a5-as-well-as-a3-to-a4-size/

http://www.howtogeek.com/howto/32759/how-to-create-booklets-in-word/

Men det er faktisk ikke så svært at opsætte i Word. Jeg har lavet flere af disse. Det vigtigste er, at få lavet overblikket med hvor mange sider det skal indeholde, og så lave sig en lille skitse, hvor man skriver sidenumre, så man har overblikket med hvor de enkelte sider skal være på foldet.
Avatar billede Boddicker Seniormester
15. marts 2016 - 13:53 #3
Jeg kan simpelthen ikke få det til at du.

Findes der ikke en skabelon et eller andet sted?
Avatar billede wjens Guru
15. marts 2016 - 16:44 #4
Office 365 har en "booklet" template, der laver en A5 folder på A4 papir trykt på begge sider.

Fra en engelsk-sproget udgave, så den hedder noget andet i den danske. Måske er den heller ikke med i tidligere versioner af word.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. marts 2016 - 07:14 #5
OpenOffice dokument gemt som Word:
http://finnrasmus.dk/a5-folder.doc
Skabelonen er en billedfil. Opret tekstfelter eller billedrammer oven på stregerne og slet billedet.