Avatar billede ranni Forsker
16. marts 2016 - 17:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Købte download programmer.

Hej
Win 8.1 64
Et måske naivt spørgsmål.

Jeg har en masse download programmer på min PC.
Jeg har købt en ny Win 8.1 64.
Jeg har kopieret alle downloads filer inden instl. over på en ekstern HDD.
Kan jeg bruge dem som instl. på den nye PC ?? jeg har selvfølgelig  og så nøglerne.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2016 - 18:28 #1
det burde skulle virke - bare husk, at du så nok ikke må bruge dem på den gamle mere.
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. marts 2016 - 20:00 #2
Jeg har i tidernes morgen købt et program (har købt flere - dette blot som eksempel), der har jeg nøglen gemt i min indbakke, så hver gang jeg laver en reinstall, ny pc etc, så henter jeg bare nyeste version og smider nøglen på.
Så jeg gemmer ikke de gamle programmer som du siger. (nu købte jeg så også før omtalte program med uendelig opgraderinger)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2016 - 20:13 #3
min købte (fx coffeecup) har en support. Jeg kan via deres site logge ind og angive fx ordrenummer, og så hente den nyeste version jeg har licens til.
Men generelt, så gemmer jeg altid den version, jeg starter med at købe - just in case (og gemmer en pdf-udskrift af købssiden med mine data samme sted)
Avatar billede ranni Forsker
16. marts 2016 - 22:07 #4
Hej claes.
Vil det sige at f.eks. kan jeg ikke "indspille" et VHS bånd via Pinnacle 19 på den ene PC, mens jeg redigerer film på Pinnacle 19 på den anden PC.
Skal jeg slette programmerne på den gamle PC, hvis jeg skal arbejde i samme program på den nye ??
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2016 - 02:58 #5
Normalen er, at man køber én licens til én pc. Dvs det må kun bruges et sted (ad gangen). Og det er jo lettere at styre, hvis man sletter program på den gamle pc når man har sikret, at det virker på den nye.
Avatar billede ranni Forsker
17. marts 2016 - 08:56 #6
claes
Man er altså ude i noget "ulovligt" ikke i om det virker ??
Der er jo så meget, der ulovligt, så det vil blive en prøve.
Jeg kan i forvejen køre Lightscribe og Flipalbum på denne Win 8.1, selvom iflg.mange tråde på nettet ikke kan lade sig gøre.
Jeg har P.T. Pinnacle 15 på 3 maskiner, og de arbejder normalt.

claes: vil sende et svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. marts 2016 - 09:05 #7
Og ja, det er ikke et spørgsmål om det virker.
Men om det er lovligt eller ej. :)
Avatar billede ranni Forsker
31. marts 2016 - 20:12 #8
claes.
Vil du sende et svar ? ?
Du dækker mit spørgsmål !!
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2016 - 04:33 #9
Ligemeget med point, bare luk selv. Men tak for budet.
Avatar billede ranni Forsker
01. april 2016 - 09:35 #10
lukket.