Avatar billede frem-ad Professor
26. marts 2016 - 18:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Microsoft edge - Explorer forsat opdateringer

Hej
Jeg har fået ny pc med Win. 10, Jeg har altid brugt Explorer og den ligger stadig skjult, men vil de blive ved med og komme med opdateringer der til?
Microsoft edge synes jeg er træls,(det er jo også kun første udgave) der mangler en menu linje og så mangler jeg mulighed for favorit panel.
Men hvis de opgiver Explorer, kan jeg jo ligeså godt begynde og kigge efter en anden eks. firefox
Avatar billede claes57 Ekspert
26. marts 2016 - 19:15 #1
Internet Explorer udgår så snart Microsoft selv tror på, at Edge er en stabil og brugbar afløser. Dvs udvikling på IE stopper stort set nu, og der rettes kun fejl.
Edge er nok brugbar om 2-3 år, så i mellemtiden har du reelt firefox og chrome at vælge mellem. Hvis du er på android tlf/tablet, så tag chrome - og ellers er det hip som hap.
Jeg er selv på chrome til alm brug, og firefox til udvikling (jeg har brugt firebug og fireftp i lang tid, og det virker hos mig).
Avatar billede poko1 Ekspert
26. marts 2016 - 19:38 #2
Avatar billede frem-ad Professor
27. marts 2016 - 09:09 #3
Så bliver det nok firefox jeg synes umildbart det er den der minder mest om 'min elsket' Explorer, for jeg bruger menu linjen en del, og jeg kan slet ikke undvære min Favorit baner i venstre side.
Claes hvis du siger 2-3 år så er der da nok også snart en ny Windows på banen. Og hvis de har stoppet udviklingen så kommer der problemer i løbet af et lille år.
Claes57 smid svar for point
Avatar billede claes57 Ekspert
27. marts 2016 - 09:25 #4
Edge mangler muligheden for udvidelser (Microsoft ved åbenbart ikke helt, hvordan de vil styre det, så browser forbliver så sikker, som den nu engang er) og derefter skal der jo udvikles brugbare (for os, brugere) udvidelser, så vi ikke bare får Ask værktøjslinje igen. Så i 2018 er mit bud på en løsning.

Som sådanne kommer der ikke flere Windows. Der kommer tillæg til win10, men navnet forbliver det samme.

Bare luk selv.
Avatar billede frem-ad Professor
27. marts 2016 - 19:26 #5
lukker