Avatar billede lurup Ekspert
30. marts 2016 - 23:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Excel Lopslag

Kan jeg lave en Lopslag i Excel hvor der bliver sat et billede ind ??

Hvil jeg fx skriv 31 kommer billede 31 i cellen ?? Hvad skriver jeg ?
Avatar billede supertekst Ekspert
31. marts 2016 - 11:35 #1
Mener ikke du kan gøre det direkte - men indirekte kan du udføre en Lopslag som returnere filnavn på det ønskede billede og så anvende dette i følgende VBA-udtryk:

Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.Pictures.Insert ("C:\Users\peter\Pictures\" & Range("B" & Target.Row))
End Sub

Lopslag: =LOPSLAG(A1;'Ark1'!A1:B10;2;FALSK)

Der skal nok "pyntes" lidt på ovennævnte udtryk.
Avatar billede lurup Ekspert
31. marts 2016 - 23:08 #2
Hvordan får jeg lagt dette ind ??

Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.Pictures.Insert ("C:\Users\peter\Pictures\" & Range("B" & Target.Row))
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
01. april 2016 - 10:33 #3
Send en mail - så returnerer jeg min model. @-adresse under min profil.
Avatar billede lurup Ekspert
21. april 2016 - 00:22 #4
tAK FOR HJÆLPEN SUPERTEKST....SVAR GERNE
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2016 - 08:16 #5
Selv tak