Avatar billede Weedbag Novice
31. marts 2016 - 15:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Asus GTX 750 TI, 6pin problem.

Hej.
Jeg har lige dette Asus GTX 750 Ti grafikkort og gik ud fra at det ikke havde en 6pin tilslutning. Det havde det så alligevel. Jeg er derfor nød til at bruge en molex-6pin adapter, men jeg har kun 1 molex rail i min PSU.
PSU'en er på 500w og har en 12v rail med et max 30A output. Ifølge beskrivelsen på kassen skal PSU'en have mindst 20A på 12v railen.
På den ledningerne til molex står der "20 AWG", jeg har i et skema kunne aflæse det til en max strøm på 13,87A, altså max 166w.

Jeg skriver bare lige for at få bekræftet at jeg kan bruge en 2x molex-6pin adapter på kun en enkelt rail med dette setup.
Jeg er nød til at bruge en 2x molex da jeg ikke kan finde en single molex til 6pin adapter.
Avatar billede klavil Seniormester
09. april 2016 - 00:03 #1
denne guide burde hjælpe dig til det rigtige valg: http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-radeon-power,2122-8.html

Der burde dog ikke være nogle problemer med dette kort og så en 500 Watt PSU.
Der vil dog ikke ske noget ved at koble det sammen selv hvis det ikke fungerer vil dit grafikkort nok bare låse eller lave artifacts og så ved du det får for lidt strøm
Avatar billede Weedbag Novice
09. april 2016 - 00:19 #2
Tak for svaret. Jeg prøvede dog at tilslutte kortet da min molex til 6pin adapter ankom og der er ingen problemer. Jeg blev dog en smule nervøs da Asus skrev på deres hjemmeside at kortet forbruger 150w. Det viste sig så at det skrev de om alle deres kort som bruger 6pin. Ifølge gamedebate.com bruger kortet kun 60w hvilket virker mere sandsynligt (Dustin kundeservice havde ingen anelse; "det kan godt være det bruger lidt mere når det er OC")
Avatar billede klavil Seniormester
09. april 2016 - 21:00 #3
ja det skal nok passe at det bruger der omkring. De foreskriver tit en 600+ strømforsyning, men det er dog sjældent at grafikkortene bruger så meget at det er nødvendigt.
Du kan altid gemme den side jeg har givet dig. Den er faktisk rimelig informativ :)
Held og lykke med kortet
Avatar billede Weedbag Novice
30. april 2016 - 01:31 #4
Lukket