Avatar billede ZeBa Ekspert
06. april 2016 - 00:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afspille dvd på min laptop - Windows 10

Har lånt en video på biblioteket, men når jeg sætter den i min pc, kommer et vindue med "resultater for DVD" med en række programmer, man kan købe.
Der er 2 mapper på dvd'en: audio_ts og video_ts, og i video_ts ligger 15 filer med efternavne som .bup  .ifo  og nogle med et navn, der starter med fx vts_01_3
Har klikket på nogen af dem, men det sker der ikke noget ved
Der er intet i roden på dvd'en
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. april 2016 - 00:16 #1
windows 10 er ikke født med dvd afspiller - du kan installere den gratis VLC afspiller. Men der er mange andre mulighedder.
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. april 2016 - 01:10 #2
Den har jeg installeret, men skulle den så ikke selv gå i gang, når jeg sættet DVD'en i?
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. april 2016 - 01:16 #3
Undskyld, nu kører det. Har du et svar til points
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. april 2016 - 01:37 #4
ping
Avatar billede poko1 Ekspert
06. april 2016 - 14:52 #5
kurt54 windows 10 er ikke født med dvd afspiller???
Hvorfor tror du det?
min Windows Media Player afspiller da de fleste film!
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. april 2016 - 20:25 #6
microsoft skriver:

Appen Windows Dvd-afspiller kan downloades gratis i en begrænset periode for personer, der kører Windows 7 Home Premium, Professional, Ultimate, Windows 8 eller Windows 8.1 med Windows Media Center.

Bemærk, at Windows Media Center ikke medfølger i Windows 10, og det fjernes, når du opgraderer til Windows 10. Når opgraderingen er fuldført, bliver Windows Dvd-afspiller automatisk downloadet til din pc.

Hvis du vil være berettiget til en gratis kopi af appen Dvd-afspiller, skal du opgradere din pc med Windows 7, Windows 8 eller Windows 8.1-pc i stedet for at udføre en ren installation. Hvis du kører en udgave af Windows 7 eller Windows 8, der ikke indeholder Media Center, og du opgraderer til Windows 10, skal du gå til Windows Store for at købe Windows Dvd-afspiller eller en anden app til afspilning af dvd'er. Hvis din pc har et optisk drev, kan Windows Dvd-afspiller afspille dvd-film (men ikke Blu-ray-disk).

link hertil

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/windows-dvd-player

Mange windows 10 PCer er født med DVDafspiller fordi producentern har tilføjet ting til PCen - som for eksempel Medion ( Aldi PC er ). Men Windows 10 er ikke fødr med det.
Avatar billede kurt54 Ekspert
06. april 2016 - 20:46 #7