Avatar billede kahl Mester
06. april 2016 - 07:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

undgå at Digital signeret Macro skal aktiveres hele tiden

Der er indkøbet en codesign certifikat  fra GlobalSign og den er anvendt på en macro i et Excel dokument. Excel er sat op til at "deaktivere alle makroer bortset fra digitalt signerede makroer". Alligevel så får jeg sikkerheds advarsel, om at makroer er deaktiveret.
Nogen der kan hjælpe med hvad jeg skal gøre for at undgå denne advarsel og tillade makroen?
Avatar billede kahl Mester
06. april 2016 - 08:24 #1
Eller er der nogen der har en vejledningen til hvordan jeg signere macroen, som ikke er til at tage fejl af?

Jeg vil gerne lave en macro i det dokument som virker hos alle uden de skal prompes på noget tidspunkt.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2016 - 10:40 #2
"Microsoft Office trusts a self-signed certificate only on a computer that has that certificate in your Personal Certificates store"
Og en mulig løsning http://domainwebcenter.com/?p=868
Avatar billede kahl Mester
06. april 2016 - 11:04 #3
vi har været igennem det self sign og det virkede ikke optimalt, vi vil gerne undgå at skulle ud til alle brugeren og installere certifikatet.

Derfor har vi indkøbt et CodeSign, dette skal også anvendes til andet.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. april 2016 - 11:15 #4
tjek med sælger om det er sat rigtigt op hos dem.
Avatar billede kahl Mester
07. april 2016 - 08:58 #5
Dette var løsningen
https://technet.microsoft.com/en-us/library/cc770315(v=ws.10).aspx
Avatar billede claes57 Ekspert
07. april 2016 - 09:20 #6
tak for tilbagemeldingen.