Avatar billede w13 Novice
09. april 2016 - 08:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ÆØÅ bliver forkert i filnavn ved upload

Hej Eksperter

Jeg vedligeholder et gammelt ASP-site.

Der er en upload-formular, hvor man kan uploade alle slags filer. Men ÆØÅ bliver forpurret ved upload.
Fx bliver "16032 Brev, nøgletal og tilbudsliste.pdf" til "16032 Brev, nøgletal og tilbudsliste.pdf". Og "1.2 tagdækning d. 19.01.2016.pdf" bliver til "1.2 tagdækning d. 19.01.2016.pdf".

Jeg har forsøgt at encode til UTF8 og decode væk fra UTF8 uden nogen som helst form for held...

Jeg håber virkelig, at I har et bud på, hvordan jeg kan få den til at beholde ÆØÅ korrekt?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. april 2016 - 09:19 #1
Hvad encoding bruges på den side hvor man uploader fra?
Er den også utf8 ?
Avatar billede w13 Novice
09. april 2016 - 09:33 #2
Jakobdo: Ja, alt andet er, så vidt jeg kan se, UTF-8. Og der virker ÆØÅ i HTML'en og fra databasen også fint.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. april 2016 - 10:17 #3
Kan du oprette filer med æøå i navnet manuelt ?
Avatar billede w13 Novice
11. april 2016 - 10:16 #4
Jakobdo: Jeg kan godt oprette filen, så den står fint med ÆØÅ i mit FTP-program, men jeg kan ikke få lov til at tilgå den via min browser. :(
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. april 2016 - 11:29 #5
Jeg har ikke rigtigt mere input, så "hopper" fra igen.
Håber der er klogere hoveder i blandt.
Avatar billede w13 Novice
11. april 2016 - 11:33 #6
Jakobdo: Der er sgu nok ikke meget at gøre. Tak for dit input og din tid!
Avatar billede tryltryl Juniormester
11. april 2016 - 11:38 #7
Du nævner aspupload i en anden tråd

http://www.aspupload.com/manual_unicode.html