Avatar billede hansen222 Nybegynder
09. april 2016 - 20:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af box

hej.

vil have koblet nogle harddiske på mit lille hjemme netværk men er nyt indenfor området.

har kigget på den her: https://www.proshop.dk/NAS-Server/ICY-BOX-IB-WF200HD/2413782

som jeg læser det kan jeg købe en alm. 2,5" intern sata disk også smide i den boks, også i med netværksstik også køre det bare eller hvordan?

regnede med den skulle kobles direkte til routeren så man ikke var afhængig af at der skulle være en computer tændt for at få adgang til data?!
Avatar billede Blueeyez Mester
09. april 2016 - 22:05 #1
Jeg vil fråråde dig ICY Boxe.. I sin tid købte jeg os den billigste løsning hvor de og Zyxel var billigst, men fortrød ret hurtigt!

Jeg vil hellere anbefale Asustor nas servere.. fx: http://www.edbpriser.dk/nas-server/asustor-as1002t-id-12553229.aspx?q=as1002

Godt nok vil jeg normalt gå højere, men det afhænger af behovet...

Bemærk, denne udgave ikke har hdmi i sig.. Det har de større udgaver fra Asustor som regelt, hvis den skal bruges som mediecenter os...

Der vil næppe være mere arbejde i denne end ved ICY Boxen, men du vil have langt flere administrative rettigheder hvilket kun er en fordel!
Avatar billede hansen222 Nybegynder
10. april 2016 - 10:51 #2
Ok det prøver jeg tak for hjælpen.

Smid lige et svar☺
Avatar billede chalde Seniormester
10. april 2016 - 11:22 #3
Hvis du med tiden ønsker flere muligheder, så er Synology, Qnap eller Asustor vejen frem.
Hvis du i forvejen har en router med mulighed for deling af USB og dine behov er få og ikke forventes at ændre sig, så kan det også være en fin løsning. Men det en yderst begrænset løsning.

En billig men fin allaround løsning: http://www.edbpriser.dk/nas-server/synology-disk-station-ds216se-id-11600225.aspx
Hvis du kun har planer om én disk: http://www.edbpriser.dk/nas-server/synology-disk-station-ds115j-id-8781227.aspx
Men den er der ikke mange mulighed med mht. udvidelse mv.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. april 2016 - 13:12 #4
Du får svar herfra ;)