Avatar billede ZeBa Ekspert
12. april 2016 - 12:29 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Kopiering af dvd

Kan man ikke kopiere en dvd/video?
Skal lige understrege, at det ikke er pirateri
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. april 2016 - 12:48 #1
Jo. Google er din ven.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2016 - 15:00 #2
Kopiere fra DVD kan jeg anbefale MakeMKV

Den vil kopiere den over til en .mkv fil.

Ellers er der dvddecrypter, dvdfab etc...
Avatar billede eurositi Ekspert
12. april 2016 - 20:26 #3
Hvis du vil ha' en perfekt kopi af selve filmen inklusiv eventuelle kapitler, ekstra undertekster og lydspor er MakeMKV (hentes fra http://www.makemkv.com) det optimale valg, som Blueeyez siger.

Programmet er meget enkelt at betjene, og det går lynhurtigt, fordi video- og lydsporene kun kopieres. Der ændres ikke på indholdet. Inden kopieringen vælger du selv, hvor meget du vil kopiere med over, f.eks. kun danske og engelske undertekster.

Når du har kopieret filmen til din harddisk, ligger den som en MKV (Matroska) fil. Alle undertekstspor og lydspor liger inde i filen. Enhver god medieafspiller (f.eks. VLC) giver dig mulighed for at skifte mellem underteksterne/lydsporene/kapitlerne.
Du har groft sagt alt indholdet fra DVD'en som en fil på din harddisk (dog ikke menuen) i præcis samme kvalitet som på DVD'en.

Hvis du vil spare plads eller har brug for en version i et andet filformat (MP4), kan du altid konvertere filen til en mindre størrelse med et program som Handbrake (handbrake.fr) eller XMedia Recode. Overvej dog at beholde original-MKV'en, hvis det er en film, du holder meget af.
Jeg har skrevet en guide hér: http://www.eksperten.dk/guide/1607