Avatar billede Slettet bruger
15. april 2016 - 15:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af og erstatning for QuickTime

Stødte på denne artikel på Ekstra Bladet:

"Slet dette Apple-program fra din computer i dag"
"Apple stopper supporten for videoprogram til Windows - det kan give hackere fri adgang til din computer".
http://kortlink.dk/ekstrabladet/kzk8

1. Jeg kan ikke forstå det med der ikke opdateres længere. Jeg har netop hentet to opdateringer. Men det kan selvfølgelig være det er meget længe siden jeg sidst gjorde det. Og der derfor er tale om nogle gamle(?).

2. Jeg bruger programmet for at kunne se trailers på http://trailers.apple.com/trailers/ Det vil jeg gerne blive ved med at kunne. Er der noget andet program der fungere til dét?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2016 - 15:30 #1
Opdateringerne hed 2.1.4 og 2.2

Det vigtigste spørgsmål for mig er spørgsmål 2.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2016 - 17:05 #2
bare drop quicktime - jeg har det ikke, og min browser har ingen problemer med at vise det.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2016 - 17:25 #3
Har fjernet den. Og det ser ud til du har ret. Dem jeg har forsøgt med, har i hvert fald fungeret.
Forstår det bare ikke. Syntes jeg kan huske mere en gang efter ny installation af Windows, at jeg har måtte installere den for at få det til at virke. Hvor der kom et spørgsmålstegn i stedet for de startede.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2016 - 17:26 #4
mere en gang = mere end en
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2016 - 17:26 #5
Mærkeligt ...
Men bare det fungere.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2016 - 17:56 #6
Læg svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2016 - 18:57 #7
Som multimedia afspiller bruger jeg vlc  http://www.videolan.org/vlc/ som kommer med en stor codec pakke.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2016 - 19:05 #8
QuickTime kom fra, da browsere var dumme. Konkurrencen har gjort, at småting som musik og video er indbygget i de fleste. QuickTime havde også en Pro-version, som kunne konvertere til andre formater og gemme film lokalt.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2016 - 18:40 #9
Jeg kan se der stadig er to ting installeret. Apple Software Update og Apple-programunderstøttelse.

Kan jeg også uden dem stadig se trailers på
http://trailers.apple.com/trailers/?

Når det som nu det fungere, vil jeg ikke til at skifte til et andet program.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2016 - 18:57 #10
dem fjerner du også - det er tilbehør til apples produkter, så der er et fælles program, der opdaterer quicktime, itunes og hvad man ellers har fra apple.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2016 - 21:58 #11
Tak.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2016 - 00:16 #12
-