Avatar billede dweezel Novice
22. april 2016 - 19:15 Der er 8 kommentarer

Pc laver hak og buzz

Hej eksperter. Når jeg enten spiller, ser video eller film hakker min computer samtidig med en "bzz"lyd. Hak og lyd kommer samtidigt og med Ca 8-10 sek mellemrum. Jeg har prøvet at afmontere lydkort og bruge omboard lydkortet, men nej. Jeg kører Windows 10 og alle drivere et up to date. Nogle ideer?
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2016 - 00:38 #1
En bzz lyd kan kommer fra mange forskellige ting. Jeg ville prøve udelukkelsesmetoden.
Avatar billede dweezel Novice
23. april 2016 - 05:51 #2
Jotak
Men jeg aner ikke hvor jeg skal starte.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2016 - 07:59 #3
Hvis det er når den bliver presset vil jeg undersøge strømforsyningen først.
Tror måske du har en ustabil forsyning.
Har du også denne lyd her når den kører?
https://www.youtube.com/watch?v=HP73edpQwgc start ca 1:40 inde i video
Avatar billede dweezel Novice
23. april 2016 - 09:20 #4
Hej igen. Nej lyden kan kun høres i headphones men det synkroniserede hak eller glitch er synligt på skærmen under medie afspilning. Kan det mon være grafikkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2016 - 09:50 #5
Ja det kan det, men det kan også være at din strømforsyning ikke leverer nok strøm når den bliver presset.
Hvad hedder din forsyning?
Hvad hedder dit grafik kort?

Jeg vil prøve at tjekke om den kun lige kan levere strøm nok til systemet.

Er forsyningen af en hvis alder vil den måske ikke kunne levere det den skal.

Er din pc ren indvendigt? Vi kan jo ikke udelukke et varmeproblem heller
Avatar billede dweezel Novice
24. april 2016 - 10:24 #6
Tak for god support. Det med strømforsyning gav et fingerpeg, så jeg gik ind i bios og enablede ekstra strømforsyning til diverse pci express hardware og det hjalp. Det startede faktisk efter jeg installerede en trådløs modtager på bundkortet, så det trængte lige til et ekstra boost. Tusinde tak
Avatar billede dweezel Novice
24. april 2016 - 10:26 #7
PS hvordan lukker man spørgsmålet? 😮
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2016 - 11:08 #8
Velbekomme. Du kan lukke tråden med mit svar her :-)
Godt du fandt løsningen.