Avatar billede licantropo Novice
25. april 2016 - 10:42 Der er 6 kommentarer

Hvilken harddiskoptager til gamle forældre?

Hej gutter og gutinder,

Jeg håber at kunne trække på jeres viden, da jeg bestemt ikke er kvalificeret til at rådgive eller har hjernen og knowhow til at forstå egentlig behov vedrørende det her.

Så mine forældre havde en gammel harddiskoptager, men nu kan de ikke længere bruge den, da de overgår til digitalt signal ganske snart.

Deres behov er vidst ikke det vilde, bare de kan optage ting, der "kommer sent om natten" dvs efter 22.00 :)

De har åbenbart kig på denne her, men er det nok eller for meget? Er det for dyrt til deres behov?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-og-blu-ray-afspiller/BDH8500N/samsung-3d-smart-blu-ray-afspiller-500-gb-bd-h8500nxe?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK

Nogle der kan hjælpe?

Nick
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2016 - 14:09 #1
Det er jo en  Blu-ray-afspiller og kan vel kun optage musik?
Lidt at læse her: http://www.pricerunner.dk/guide/tv-eksperten/guide-til-at-optage-tv-kanaler.html
Og læg mærke til, at digital optagelse bruger dobbelt så meget plads som som de "gamle" analoge.
Hvor stor harddisken skal være kommer an på, hvor meget der skal gemmes. Skal der gemmes rigtig meget skal den nok være på 1TB hvilket svarer til 500GB på den gamle optager.
Avatar billede licantropo Novice
25. april 2016 - 14:59 #2
Så skal den minimum være på 500gb og gerne 1tb.

Men hvad ligger sådan nogle i? Hvad er fair? De skal kun bruge en helt almindelig en til deres behov.

Hvad tænker du? Du virker som om, du har styr på det? I hvert fald mere end mig og os...
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2016 - 18:10 #3
Jeg er desværre ikke orienteret om hvad der er på markedet lige nu.
Jeg er heller ikke sikker på, at den Blu-ray du linker til ikke også kan optage fra TV.
Men der behøver vel ikke at være Blu-ray, som gør disken dyre?
Hvis deres TV har USB indgang kan en ekstern harddisk måske bruges?
Det er der andre her på Eksperten, som ved meget mere om end jeg, så vent hellere på, at der kommer en ind på spørgsmålet her.
Hvis en ekstern HDD kan bruges, kan man få 1TB for under  500Kr.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2016 - 18:30 #4
Avatar billede milter Ekspert
25. april 2016 - 19:55 #5
Hvis dine forældre har abonnement fra Yousee, er det herunder måske værd at kigge på. Det ser ud til at være både billigt og ikke alt for vanskeligt at navigere rundt i:

http://www.computerworld.dk/art/236846/yousee-lancerer-ny-tv-boks-vil-have-dig-til-at-betale-30-kroner-ekstra-om-maaneden

http://www.computerworld.dk/art/236858/derfor-kan-denne-sorte-boks-rumme-fremtiden-for-yousee
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2016 - 20:07 #6
# Det lyder interessant. Og så er der jo også det, at så har man ikke selv ansvaret for tekniske problemer. Det er som med et modem, er der problemer bliver det fixed af yousee.