Avatar billede Mette81 Juniormester
26. april 2016 - 09:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Global configuration mangler CSS - Joomla 3.5.1

Hej.

Jeg har problemer med at CSS mangler på Global configuration siden i Joomla 3.5.1. Jeg kan finde hjælp til problemet ved Joomla 3.4.8, men den løsning bryder jeg mig ikke helt om da den indebærer at slette mappen libraries og erstatte den med en ny. Er der nogen der er stødt på det problem og har fundet en løsning?

Mvh Mette.
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
27. april 2016 - 08:29 #1
Hej Mette,

Jeg har ikke lige selv oplevet problemet, men jeg ville også afprøve det med mappen libraries.

I stedet for at slette den kan du blot omdøbe folderen til f.eks. libraries_old

Og så uploader du den nye.

Mvh.
Michael
Joomlakonsulenten.dk
Avatar billede Mette81 Juniormester
27. april 2016 - 08:44 #2
Og det kan der ikke ske noget ved? Jeg tænker på om jeg kan risikere at siden går ned..

Tak for dit svar  :-)

Mvh Mette.
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
27. april 2016 - 08:58 #3
Nej, der kan ikke ske noget.

Hvis det ikke løser problemet, så vend tilbage.

Så vil jeg gerne tage et hurtigt kig på det u/b.

/Michael
Avatar billede Mette81 Juniormester
27. april 2016 - 09:08 #4
Det hjalp!!! Tak for din hjælp!

Smid et svar hvis du vil have pointene ;-)

Mvh Mette.
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
27. april 2016 - 09:35 #5
Det var så lidt. ;o)

/Michael
Avatar billede Mette81 Juniormester
27. april 2016 - 09:50 #6
Så har du fået dine point og mange tak for hjælpen.

Jeg står nu med en ny situation som volder problemer. Jeg skal oprette en brugergruppe der KUN kan tilrette/redigere articles. Jeg har været inde i Permissions i Global configuration. Kan det virkelig passe at det ikke kan lade sig gøre at give en brugergruppe adgang til KUN at redigere articles medmindre man går ind på hver enkelt article og giver permission? Det kommer jo til at tage flere dage så :-/

Sig lige til hvis jeg skal oprette et nyt spørgsmål i stedet.

Mvh Mette.
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
28. april 2016 - 10:06 #7
Hej Mette,

Er din administration på dansk eller engelsk?
Avatar billede Mette81 Juniormester
29. april 2016 - 10:31 #8
Den er på engelsk.. Hvilken forskel gør det? :-)
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
29. april 2016 - 11:01 #9
Det er såmænd bare så jeg bruger de engelske termer i stedet for danske. ;o)

GROUPS
Jeg antager, at du har oprettet brugergruppen i "Users --> Groups".

Har du valgt den korrekte "Group parent"?

ACCESS LEVELS
Dernæst skal du sikre dig, at der indstilling for gruppen i "Users --> Access levels" er korrekt.

GLOBAL CONFIGURATION
Ganske korrekt går du ind i "Permission" i "Global Configuration". Her sætte du "tingene" til "Allowed" som brugeren skal have rettigheder til.

USERS
Sluttelig skal du sørge for, at de brugere der skal have rettighederne til tilknytte den pågældende brugergruppe.

Hvis du har gjort ovenstående og det stadig ikke virker, så er problemet et andet.

Jeg kigger gerne hurtigt på det, hvis det er.

/Michael
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
13. juni 2016 - 20:53 #10
Hej Mette,

Lykkedes det? :-)