Avatar billede cniels85 Praktikant
27. april 2016 - 21:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente navn på tabel i formel?

Hej,

Jeg skal hente tal fra nogle tabeller. Disse tabeller har jeg navngivet efter hvilket produkt de omhandler.

Vil gerne at jeg kunne henvise til en celle hvor jeg har navnet på den givne tabel stående, men synes ikke det virker....

Jeg bruger denne formel:

INDEKS(blå;SAMMENLIGN(C25;E9:$E$20;FALSK);SAMMENLIGN(D25;$E$9:$Q$9;FALSK))

Denne tabel hedder "blå", men vil gerne henvise til en celle hvor der står "blå" i.
Dette fordi jeg gerne vil kunne "trække" denne formel ned.

Håber det giver mening og en som kan hjælpe mig

Claus
Avatar billede jens48 Ekspert
28. april 2016 - 02:46 #1
Hvis du har "Blå" stående i A1 kommer formelen til at se således ud:

=INDEKS(INDIREKTE(A1);SAMMENLIGN(C25;E9:$E$20;FALSK);SAMMENLIGN(D25;$E$9:$Q$9;FALSK))
Avatar billede cniels85 Praktikant
28. april 2016 - 10:33 #2
Perfekt. Lige det jeg ledte efter. Tak!!

Send svar!

Claus
Avatar billede jens48 Ekspert
28. april 2016 - 16:34 #3
Så får du et svar