Avatar billede joki Juniormester
28. april 2016 - 08:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Arkitektur

Hej

Jeg har en applikation med lag af data gui, business og data access ( hvert sit library).
Hvis applikationen også skal kommunikere med web services ( ikke vores egne) skal disse kald så lægges i data access laget i et library eller hvad er best practice?

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2016 - 14:43 #1
Principielt afhaenger det af hvilken form for web services.

:-)

Hvis det er "bad" web services som exposer data, saa skal du have noget a la:

      |-DAL1-egne data
PL-BLL-|
      |-DAL2-fremmed web service-fremmed data

Hvis det er "good" web services som exposer business functionality, saa skal du have noget a la:

      |-DAL-egne data
PL-BLL-|
      |-fremmed web service-fremmed data
Avatar billede joki Juniormester
28. april 2016 - 15:13 #2
tak smid bare et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2016 - 15:32 #3
svar