Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
29. april 2016 - 09:42 Der er 3 kommentarer

Humørsyg router

Hej.

Jeg har en TP-Link Archer C2600 router og en TP-Link RE200 Range Extender AC750, der er koblet op på en fibia-forbindelse. Og netværket opfører sig meget mærkeligt.

Vi sidder to i samme lokale og arbejder til dagligt. Vi har begge laptops, der kører på netværket, og samtidig har vi et par mobil telefoner, en ipad og en air-play højttaler, der er koblet op.

I perioder kan vi godt være på begge to, og alle de andre devices. Andre gange kan én af os blive smidt af, og slet ikke komme på. Eller også smider den højttaleren eller ipadden af.

Når det er sket for en af os på laptoppen, står der "Netværket kunne ikke identificeres" og "Ingen internetadgang".

Er der nogen herinde, der ved, hvor jeg skal begynde på at få det her skrammel fixet?
Avatar billede Blueeyez Mester
29. april 2016 - 13:13 #1
Opdater firmware på begge enheder. Herefter vil de blive nulstillet (Hvis jeg ikke husker helt forkert med tp-link enheder.

Se om ikke det løser problemet..
Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
29. april 2016 - 16:17 #2
Også når det er helt nye produkter?
Avatar billede Blueeyez Mester
29. april 2016 - 16:27 #3
ja, den nuværende firmware kan jo indeholde fejl. Ved at flashe den vil du jo nulstille softwaren og eventuelt rette fejl/opdatere kode mm hvis firmwaren er nyere end den nuværende ;)