Avatar billede boris Juniormester
01. maj 2016 - 12:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billede til print i kreditkortstørrelse

Opgaven går ud på at et jpg-billede på en webside så præcist som muligt skal fremstå med de rigtige dimensioner i mm, når forskellige brugere printer på deres A4-printere med almindelige opsætninger.

Kan det gøres helt nøjagtigt med CSS3?

På forhånd tak for interessante svar :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2016 - 13:41 #1
du kan angive css height/width i cm/mm hvis du vil - eller omregne 1mm = 3,78px
https://css-tricks.com/the-lengths-of-css/
så placerer du billede i en box, og klipper det udenfor af.
Avatar billede boris Juniormester
07. maj 2016 - 18:18 #2
Tak til claes57, du må godt lægge et svar.

Jeg havde håbet at kunne styre printstørrelsen mere præcist, men nu ligger det på den måde i en mail plus en side, man kan åbne, og det er man tilfredse med :-)

Det er et medlemskort, der skal printes af medlemmerne
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2016 - 19:18 #3
Så er du på linje med / bedre end sygeforsikringen 'danmark'. Jeg har lige meldt mig ind, og printet medlemskort i ca +10%.
Bare luk selv, vi fik ikke en optimal løsning.
Avatar billede boris Juniormester
07. maj 2016 - 19:39 #4
OK, tak