Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
02. maj 2016 - 15:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 10

Jeg har haft Windows 10 i ca. ½ år uden de væsentligste problemer. Da jeg lukkede min PC ned forleden, meddeltes det, at der var en større opdatering klar. Denne opdatering tog vel næsten 2 timer med i alt 5-6 genstarter. Resultatet er bl.a. at alle genveje på skrivebordet nu ligger i en mappe i stifinder. De kan ikke lægges ud på skrivebordet igen og papirkurven er ligeledes forsvundet.
Ved at højre klikke på skrivebordet kommer ingen muligheder o.s.v.
Jeg har 2013 Office pakken.
Hvad i alverden kan der være sket ?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2016 - 15:57 #1
Prøv at se om du skulle være logget på en ny brugerprofil?

Prøv at logge af og se om der er en anden profil du kan logge på, og få dit skrivebord tilbage?
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
02. maj 2016 - 16:22 #2
Der er kun 1 profil - som altid
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. maj 2016 - 17:26 #3
Prøv i indstillinger , opdatering og genoprettelse at fjerne seneste build !
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
02. maj 2016 - 17:43 #4
Muligheden for at fjerne seneste build synes ikke at være til stede.
Avatar billede torben lind Forsker
02. maj 2016 - 18:06 #5
Hej cbm1939.
Prøv at kigge her,der kan du tilføje og slette ikon/app på skrivebordet.

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/desktop-overview#1TC=windows-7
Torben
Avatar billede poko1 Ekspert
02. maj 2016 - 22:21 #6
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
03. maj 2016 - 08:05 #7
hej torbenlind og poko1
desværre virker ingen af delene.
Avatar billede torben lind Forsker
03. maj 2016 - 09:00 #8
Hej cbm1939.
Du har vel ikke fået slået tablet tilstand til,prøv at kigge nede på process linien og klik på meddelelses center og se hvordan tablet tilstand ser ud,hvis den er blå er den slået til.Hvis den er blå,så prøv at fjerne det og så prøv den løsning,poko1 eller jeg skrev til dig.
Torben
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
03. maj 2016 - 09:38 #9
Hej Torben
Du er hammer dygtig.
Det var netop det, der var tilfældet og efter at have slået den fra nede til højre i beskeder, er alle de ikoner, jeg før havde liggende på skrivebordet, nu kommet tilbage.
Det var end ikke nødvendigt, at bruge din løsning, men point skal du da så sandelig have.
Vær rar at hjælp mig med hvordan jeg skal give dig de 200 point.
Hilsen
Claus
Avatar billede torben lind Forsker
03. maj 2016 - 09:56 #10
Hej cbm1939.
Det var godt at det hjalp.Jeg ønsker ikke point,da den løsning jeg gav dig var en løsning jeg selv brugte da jeg havde et tilsvarende problem,det var en anden bruger herinde "hjolsen" der hjalp mig.Så du skal selv lægge et svar og accepterer det og så er spørgsmålet lukket.
Torben
Avatar billede Claus Broge Meyer Juniormester
03. maj 2016 - 10:24 #11
Hej Torben.
Tak for dit svar, som jeg hermed accepterer
Claus