Avatar billede taae Juniormester
04. maj 2016 - 13:00 Der er 5 kommentarer

Udvælge random data fra 2 kolonner i Excel

Hej

Jeg har 2 kolonner, den ene består af diverse opgaver (længden af opgaver kan varierer fra gang til gang). I den anden kolonne har jeg diverse medarbejdere (kan også varierere fra gang til gang).

Jeg ønsker at en random opgave tildeles en random medarbejder. Dernæst kan opgaven og medarbejderen enten fjernes fra listen, eller markeret med grå farve og ikke vælges igen.

Eks:

jeg har 10 opgaver i en kolonne og 20 medarbejdere i en anden kolonne at uddelegere til.

Disse 10 opgaver SKAL uddeles til 10 medarbejdere blandt de 20 medarbejdere.

Findes der standard funktioner/makroer i Excel som kan gøre det eller er det noget man selv skal lave?

Jeg har Office 2016
Avatar billede natkatten Mester
05. maj 2016 - 10:13 #1
Avatar billede taae Juniormester
06. maj 2016 - 09:47 #2
Hej

Tak for det hurtige svar. Jeg kan ikke downloade filen ned. jeg får en fejlmeddelse hver gang.
Avatar billede natkatten Mester
06. maj 2016 - 15:35 #3
Har du en mailadresse, som jeg kan sende filen til?
Avatar billede taae Juniormester
09. maj 2016 - 09:56 #4
En af mine kollegaer har været sød at bruge noget af sin weekend på at knække nøden. Lægger du svar, som tak for indsatsen.
Avatar billede natkatten Mester
09. maj 2016 - 15:07 #5
Tag pointene selv.