Avatar billede htx98i17 Professor
06. maj 2016 - 14:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Options i denne funktion

Jeg vil gerne gøre brug af denne funktions options, men jeg forstår desværre ikke hvordan jeg skal definere options når jeg kalder funktionen. Kan nogen hjælpe med det?

Jeg har følgende nu:

new ScrollMenu('.menu a')

og jeg vil gerne bruge alle de parametre der er mulighed for med options, som beskrevet i dokumentationen:2
--------------------------------
## Documentation

```javascript
new ScrollMenu(selectors[, options])
```

### Selectors

An array of selectors that will match `a` elements. Can be a simple string for simplicity.

### Options

An object that will override the library's default options. The default options are presented below.

```javascript
{
  // animation duration in milliseconds
  duration: 400,

  // padding to recognize a section as active when scrolling
  activeOffset: 40,

  // padding when scrolling to a container via menu click
  scrollOffset: 10,

  // easing function, the default is 'easeInOutCubic'
  // you can see more in here: http://gsgd.co.uk/sandbox/jquery/easing/jquery.easing.1.3.js
  easingFunction: function(t, b, c, d) {
    if ((t/=d/2) < 1) return c/2*t*t*t + b;
    return c/2*((t-=2)*t*t + 2) + b;
  },
};
```
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2016 - 00:01 #1
Et link ville nok have været bedre - men mon ikke det er noget a la dette

new ScrollMenu(selectors, {
  duration: 500,
  activeOffset: 600,
  ...
})
Avatar billede htx98i17 Professor
07. maj 2016 - 07:00 #2
yes,
nu virker det, mange tak.

Jeg forstår ikke syntaxen, men mine erfaringer begrænser sig også også kun til php/mysql/html/css

lig et svar
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2016 - 10:43 #3
Du skal bare se det som et object eller dictionary - en navngiven parameter og en værdi.
Avatar billede htx98i17 Professor
07. maj 2016 - 19:53 #4
er det ikke samme syntax som css egentlig?
Avatar billede keysersoze Guru
07. maj 2016 - 20:05 #5
Det ville jeg ikke sige - css er jo single line, dette er delt med komma og kan arbejde i flere niveauer.