Avatar billede 1Dorte Guru
15. maj 2016 - 21:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Root android telefon så jeg kan afinstallere nogle pre-installeret apps

Hej
Jeg har konstant problemer med intern hukommelse på min HTC Desire 500 telefon.
Jeg har ingen billeder, lydfiler, apps som jeg bestemmer over, liggende på den interne hukommelse.

Jeg deaktiver af og til de pre-installeret apps, jeg aldrig bruger. Det hjælper lidt for en tid.

Jeg har ikke flere apps på min telefon end dem jeg bruger.

Ovenstående hjælper ikke nok, da jeg ofte ikke kan opdaterer apps. Jeg overvejer derfor at root min telefon. Og efter følgende slette de pre-installeret apps, jeg ikke bruger (fx Google play Bøger/Magasiner/musik, aktier, hangout, talkBack osv...) fx via app'en "system App Safe Remover" (rød ikon med billede af en skraldespand).

jeg har set på "http://www.androidcentral.com/root" + https://www.oneclickroot.com/, men ingen af disse sider nævner tilsidst HTC Desire 500. Kan jeg så ikke bruge disse siders programmer til at root'e min telefon?
Jeg har også set på htcdev.com - Unlock Bootloader.

Jeg ved, at garantien (i nogen omfang) ryger, det er ok for mig.

Har du erfaringer?

Hilsen Dorte
Avatar billede chalde Seniormester
15. maj 2016 - 21:34 #1
Avatar billede 1Dorte Guru
15. maj 2016 - 22:08 #2
Hej Chalde

Jeg fik ikke skrevet, at jeg har set det meste af denne you-tube video:
https://www.youtube.com/watch?v=yWLK5XhsVAE.

Har du selv prøvet det?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2016 - 10:51 #3
ved ikke, om android kan, men på min win-phone kan man vælge, hvor data, billeder, video, musik og apps skal placeres - jeg vælger så sd-kort til det hele. Så afinstallerer jeg alle mine apps, og henter dem igen - og har så en 'ren' telefon med kun styresystem på intern ram, og resten på sd-kort.
Avatar billede 1Dorte Guru
16. maj 2016 - 13:42 #4
Hej Claes57. Det er egentlig mit grundproblem.

Når du har en windows smarth-phone, henter du vel hellere ikke apps i Play Butik? Eller?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. maj 2016 - 14:03 #5
Jeg er låst til win-phone store (med meget få brugbare apps). Prøv at se http://techgage.com/article/moving_your_non-movable_android_apps_to_an_sd_card/ om det kunne hjælpe dig.
Avatar billede 1Dorte Guru
22. februar 2020 - 07:54 #6
Jeg turde ikke prøve #1, så jeg kom aldrig videre.