Avatar billede jacobvad1010 Novice
17. maj 2016 - 17:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjææælp onedrive fylder på pc'en

Hej Eksperten.
Jeg går på HTX og har købt en computer derigennem, men den har meget lidt plads som faktisk er helt fyldt ud nu med skolearbejde.
Jeg har fået onedrive for buissnes med 1000GB plads, men alt det jeg smidder i min onedrive for buissnes mappe fylder også på computeren.

mit spørgsmål er så: er der en måde man kan undgå at onedrive fylder på computeren.
Har det eventuelt noget at gøre med at jeg så også har adgang til dem i offline tilstand- hvis ja. Hvordan slår jeg det så fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. maj 2016 - 17:48 #1
det er pga offline-mulighed (så skal du jo have filer liggende på pc).
Højreklik på onedrive (sky-ikon) i systembakken, og vælg Indstillinger.
I pop-up vinduet vælger du fanebladet Konto, og klik på 'ophæv sammenkædning med OneDrive'
Næste faneblad 'Gem automatisk' sæt både dokumenter og billeder til Onedrive.
Så skulle din pc og data være 100% online.
Avatar billede jacobvad1010 Novice
06. juni 2016 - 21:13 #2
Mange tak, men kan jeg også udvælge hvad der skal være tilgængelig i offline tilstand og hvad er ikke skal ?

Eksempelvis vil jeg gerne have min programmer og billeder til ikke at kunne hentes i offline tilstand.
på forhånd tak! :D
Avatar billede Allan Rosenlund Praktikant
10. oktober 2019 - 22:16 #3
Ved godt at det er en gammel tråd, men jeg har lige brugt den. Man kan vælge hvilke mapper der skal være online/offline ret nemt. Klik på ondrive, højreklik på et tomt sted i mappen, vælg indstillinger, vælg konto, klik på vælg mapper. Og der kan man vinke af hvad der skal være online/offline. de mapper der allerede er synkroniseret vil blive slettet fra pc'en hvis man vælger offline.