Avatar billede oppes Seniormester
19. maj 2016 - 10:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ssd disk til stationær

har en stationær med win 10 pro og en stor hd på 1500 GP som jeg har delt så at jeg har styresystem på C:drev som er 272gp
jeg ville købe en ssd disk som jeg kunde placere min C:drev med win 10 pro . Nogen der har gode råd ? hvilken mærke ssd, 250 gp er vel nok, er det meget svære opgave at flytte den gamle c:drev indehold til den ny ssd disk og fungerer det så sammen med den gamle store disk.
Eller er jeg nød til at gå til fagmanden.

ville vare taknemlig for råd og vejledning
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2016 - 14:15 #1
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-850-evo-mz-75e250-250-gb-id-9025412.aspx
der medfølger software (læs vejledningen) til at overføre nuværende c: til ssd. Herefter monteres ssd i kabinet (du skal måske nok have en 2½ til 3½ skuffeindsats som fx http://www.edbpriser.dk/harddisk-tilbehoer/corsair-dual-ssd-mounting-bracket-id-11620469.aspx ).
I Bios skal du lige sikre, at ssd er primær boot-disk. Start - da der er rettet i diske, så vil windows lige genstarte en gang, men du kan nu herefter nedlægge den gamle partition på harddisken og udvide den gamle d: til maks.
Avatar billede oppes Seniormester
19. maj 2016 - 20:49 #2
Virker lidt skrömmende måske skulle jeg aflevere komputeren til en fag mand og lade han gäre det. men ssd disk kan jeg vel käbe selv men der mange mörker at völge sandisk, er vel en af det mest kendte+
Avatar billede oppes Seniormester
19. maj 2016 - 20:50 #3
Virker lidt skræmmende måske skulle jeg aflevere komputeren til en fag mand og lade han gøre det. men ssd disk kan jeg vel købe selv men der mange mærker at vælge sandisk, er vel en af det mest kendte
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2016 - 21:10 #4
Ssd Samsung evo 850 har klart de bedste specs. Se på læse/skrive hastighed. Jeg ved ikke, hvor du har sandisk som topmærke fra.
Avatar billede oppes Seniormester
20. maj 2016 - 12:14 #5
det har jeg bare fra nogle venner men samsung er også blevet nævnt og så er det om det skal vare 250gp eller 500gp ?
Avatar billede oppes Seniormester
20. maj 2016 - 12:15 #6
så det blir nok samsung
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2016 - 13:12 #7
Hvis du har mange programmer/spil, så tag en på 500gb. Hvis du har relativt lidt af det,men mange data, så er 250gb rigeligt. Men - fremtiden - gå bare efter 500gb. Og husk nu endelig at tage en backup regelmæssigt.
Avatar billede oppes Seniormester
20. maj 2016 - 14:30 #8
ok
tak for hjælpen jeg har lige hørt at jeg kan få samsung 850 til 679 kr installeret på komputeren og flyttet data på den. så det gør jeg . tak endnu engang . Svar
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2016 - 15:38 #9
Bare svar selv, og gem point til en anden gang... God weekend.
Avatar billede oppes Seniormester
20. maj 2016 - 16:11 #10
ok tak lige måde