Avatar billede sjiris Nybegynder
21. maj 2016 - 09:50 Der er 5 kommentarer

fejlkode 0x81000001

jeg kan ikke sikkerhedskopiere. den siger:

windows sikkerhedskopiering fandt en intern fejl.

fejlkode: 0x81000001.

nogen som ved hvad jeg skal gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. maj 2016 - 13:55 #1
Har du enkelte meget store datafiler?

"Solved the problem - search for any files that are greater than 100GB and move them to an external drive.
I moved a 450 GB file to an external disk and now the backup completes without error.  This is apparently an undocumented limitation of Windows Backup that does not get reported in the logfiles."

Hvis du ikke har - eller ikke vil flytte den store fil, så brug et andet program til backup.
Avatar billede sjiris Nybegynder
22. maj 2016 - 09:29 #2
Nej, jeg har ingen store filer
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2016 - 10:41 #3
Hvis det er en 32bit Windows, så kan det være for lidt fri plads i den skjulte genopretningspartition.
Avatar billede sjiris Nybegynder
22. maj 2016 - 20:24 #4
Det er 64bit windows
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2016 - 10:19 #5
det ser ud til at være en fejlkode-skrammelkasse - der er ikke rigtig nogen løsning, og fejlkoden har været der siden Vista.
Må jeg anbefale at bruge et andet program til backup - fx Macrium Reflect - free-versionen er rigeligt. http://www.macrium.com/reflectfree.aspx