Avatar billede HaxCookiesDK Mester
23. maj 2016 - 12:18 Der er 16 kommentarer

Kan man købe på Amazon

Jeg vil gerne købe noget på Amazon, men fragter de det til Danmark?
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 13:04 #1
Ja de sender til Danmark, men det er dog ikke alt man kan købe fra Danmark.
Jeg har selv købt bøger og E-bøger og Kindle reader fra Amazon.
Man opretter bare en konto, så kan man afgive en ordre.
Men hvis det er bøger og andre fysiske ting er der ikke hurtig levering, med mindre man vil betale ekstra.
Avatar billede madklub Guru
23. maj 2016 - 13:52 #2
Hvis de har det på den engelske (eller tyske) så skal der ikke betales told.
https://www.amazon.co.uk/
Avatar billede claes57 Ekspert
23. maj 2016 - 14:22 #3
når du vælger en vare, så vil det fremgå, om sælger leverer til dk. Igen - det er billigst via amazon.de eller amazon.co.uk
Og opret inden da en paypal-konto - de giver en sikkerhed for handlen på linje med dankort (hvis du ikke får varen, så skriv til paypal, og du får pengene retur). https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/home
Avatar billede HaxCookiesDK Mester
23. maj 2016 - 14:45 #4
Okay mange tak. Jeg tænker på at købe en power bank på Amazon.
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 15:18 #5
#2 Det har nok ikke noget med sprog at gøre. Det kan havde betydning om du vælger amazon.com ( USA ) eller amazon.co.uk ( indenfor EU )

Payment, Pricing & VAT
https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=200792760
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2016 - 17:35 #6
Avatar billede milter Ekspert
23. maj 2016 - 23:33 #7
Som claes57 skriver, det afhænger af, om sælgeren vil eller kan  levere til Danmark. Det finder du først ud af, når du klikker på en vare og undersøger leveringsbetingelserne.

Husk i den forbindelse, at der for varer levaret fra lande uden for EU ofte pålægges ekstra udgifter i form af told, moms, osv. Varen kan sagtens blive udbudt til salg af et firma indenfor EU, men varen og leverandøren kan også befinde sig i et land uden for EU, og så kan slutprisen på varen pludseligt blive meget højere.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2016 - 18:50 #8
Husk i den forbindelse, at der for varer levaret fra lande uden for EU ofte pålægges ekstra udgifter i form af told, moms, osv. Varen kan sagtens blive udbudt til salg af et firma indenfor EU, men varen og leverandøren kan også befinde sig i et land uden for EU, og så kan slutprisen på varen pludseligt blive meget højere.

Jeg har aldrig selv oplevet det du beskriver. Læs leverings betingelserne grundig i gennem. Kik på anmeldelserne af sælger. Seriøse sælger sørger for at afregne med skat og andre.
Avatar billede milter Ekspert
24. maj 2016 - 19:14 #9
#8.

Det kan godt være, du ikke har prøvet det, men prøv at læse her:

http://www.toldpriser.dk/toldregler

Mange andre har prøvet det med det resultat, at den forventede besparelse er pist væk. Og jeg tror ikke, et netsalgsfirma i Kina eller Vietnam udregner det nøjagtige beløb, inklusiv f.eks. moms på forsendelsesudgifterne, hvorefter de indbetaler beløbene til diverse myndigheder her i Danmark :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2016 - 20:18 #10
Jeg ved simpelhen ikke hvad folk gør for at opleve den slags. Har købt i Europa og Kina samt USA uden problemer.

Der er over en halv million dansker har læsefærdigheder på det laveste niveau eller derunder. Cirka en million dansker der har svært ved at bruge en computer.
Læs resume.
http://www.sfi.dk/publikationer/faerdigheder-i-laesning-regning-og-problemloesning-med-it-i-danmark-3621/
Avatar billede madklub Guru
24. maj 2016 - 20:29 #11
pixel, nu er du jo perfid.
Bare fordi du har været heldig med at få dine indkøb gennem tolden, betyder det jo ikke at der skal betales told af varer der indføres til Danmark.
Jeg køber aldrig på Amazon.com,fordi der skal både betales told og moms og toldbehandlingsgebyr.
Så stop lige med at udtale dig om noget du åbenbart ikke har tjek på.
Hav en fortsat god dag 😊
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2016 - 09:58 #12
#11 ! Selvfølgelig skal der betales told og andet, det er der ingen der har påstået der ikke skal. Men det ordner de online virksomheder jeg handler med.
Avatar billede milter Ekspert
25. maj 2016 - 21:09 #13
@pixxel.

Bare fordi de virksomheder, du handler med, ordner "told og andet", er det ikke ensbetydende med, det gælder for alle andre.

Læs ordlyden i det oprindelige spørgsmål, og læs så de efterfølgende kommentarer et par gange eller fem.

Og hvad angår det med toldafgifter, moms og anfre udgifter, som kan løbe oven i den annoncerede pris på Amazon, så læs denne tekst:

Orders shipped outside of the United States may be subject to import taxes, customs duties and fees levied by the destination country. The recipient of an international shipment may be subject to such import taxes, customs duties and fees, which are levied once a shipment reaches the recipient's country. Additional charges for customs clearance must be fulfilled by the recipient; Amazon has no control over these charges, nor can Amazon predict what they may be.
Customs policies vary widely from country to country; you should contact your local customs office for more information. When customs clearance procedures are required, it can cause delays beyond our original delivery estimates.

Du finder hele teksten her:

http://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201119100
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2016 - 09:06 #14
Det kan være at du selv skulle læse lidt mere på tråd indholdet. Læg mærke til teksten du selv har insat, ordet "may be"

Det er ikke det samme som "vil blive opkrævet" skat, told eller andre afgifter.
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2016 - 09:44 #15
May be = måske.

"Læs ordlyden i det oprindelige spørgsmål, og læs så de efterfølgende kommentarer et par gange eller fem."
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2016 - 12:00 #16
Det anbefales i denne tråd at handle på amazon.de eller amazon.co.uk.

Skal man handle i USA kan shopusa anbefales.
http://www.shopusa.com/shopusa/denmark/