Avatar billede Thesis88 Nybegynder
23. maj 2016 - 14:22 Der er 5 kommentarer

Passer graferne ift det tilladte

Jeg arbejder med adskillige datasæt i Excel, og har 4 optimal datasæt (med dertilhørende grænsekurver som lægger sig 8 %point over og under kurven for den optimale), som jeg er interesseret i at finde ud af om disse førstnævnte datasæt passer ind under (altså holder sig indenfor disse grænsekurver). Udfordringen er at jeg har 4 optimalsæt og 50 andre sæt. Jeg kunne manuelt sætte hvert enkelt sæt ind i en graf med hver enkelt optimalsæt, men jeg er interesseret i en tabel der blot viser med hvilke optimalsæt de enkelte sæt er godkendte. Indtil nu er opgaven klaret med =if, men det er fisme noget bøvl i takt med at der kommer flere datasæt til og i sidste ende nok også kommer flere optimalsæt til.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. maj 2016 - 10:08 #1
Har du mulighed for at uploade en fil med relevante data og eksempler på ønskede resultater?
Avatar billede Thesis88 Nybegynder
24. maj 2016 - 13:58 #2
Hvordan uploader jeg hertil?
Jeg kan sende dig eksemplet?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. maj 2016 - 14:36 #4
Og som jeg skrev i #1

.... og eksempler på ønskede resultater?

(Vis manuelt).
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. maj 2016 - 14:56 #5
OK, jeg ser nu din formel i D4 og D5.

Jeg kan ikke følge logikken, så medmindre du kan gøre det lettere forståeligt, trækker jeg mig.